شاخص کل بورس با اُفت ۸۱۸ واحدی، در تراز یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد متوقف شد.

امروز چهارشنبه (۳۱ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۲ هزار و ۱۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار گرفت در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۸۱۸ واحد، در تراز یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد متوقف شد.

آقای امید پورمحمودی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز بازار روند منفی داشت باید توجه داشت از لحاظ تکنیکالی هر دو شاخص کل و هم وزن به مقاومت خود نزدیک هستند و در ناحیه مهمی قرار دارند. از سوی دیگر بعد از هر رشد بازار، برای حرکت بعدی خود نیازمند یک اصلاح جهت تامین قوای خود است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارسان» و «شبندر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خودرو» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۸۶۱ واحد روی پله ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد
شاخص فرابورس هم با اُفت ۲ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۶۴۰ میلیون سهم و به ارزش ۸۷۶ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، وپارس و وبانک به ترتیب با ۶۶۲.۴۴، ۴۰۰.۶ و ۳۶۹.۶۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های پارسان، شبندرو نوری به ترتیب با ۵۵۹.۵۷، ۴۳۸.۷۲ و ۳۷۳.۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های صبا، اتکای و مادیرا به ترتیب با ۶۲.۹۸، ۴.۰۹ و ۳.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شگویا، زاگرس و ومهان به ترتیب با ۱۵.۸۴، ۹.۸۶ و ۷.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۸۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «بانک‌ها» و «فرآوره نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شفارش، البرز و دکیمی بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سغرب، نمرینو و سنیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های صبا، زماهان و زشریف بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بمپنا، غمینو و غویتا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و یاقوت در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، تابان ۰۳ و اوصتا در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های پالایش، دارایکم و خگستر بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد
نماد‌های اعتماد، بساما ۴ و کارا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و بساما ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۸۱۸ واحد اُفت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار