مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: استان فارس علی‌رغم اینکه در امداد و نجات پیشرو و در بحث پشتیبانی عملیات امداد و نجات دارای کمبود است.

حسین درویشی در نشست خبری که در قالب برنامه "مدیران پاسخگو" توسط استانداری فارس اجرایی شده است، گفت: هلال احمر هرگز در راستای موازی کاری با اورژانس فعالیت نکرده و ما اقداماتی مانند خروج مصدوم از خودرو را انجام می‌دهیم اما اگر اورژانس نباشد هم رها سازی و هم انتقال مصدومان را انجام می‌دهیم.

درویشی گفت: تعامل جمعیت هلال احمر استان با اورژانس استان مطلوب است و در حوادث جاده‌ای به اورژانس کمک می‌کنیم و پایگاه‌های مختلفی در جاده‌های استان احداث کرده‌ایم.

او گفت: فعالیت در جمعیت هلال احمر، داوطلبانه و بشردوستانه با هدف کمک به افراد نیازمند یاریست و برای هلال احمر، احزاب، نژادها و ... تفاوتی ندارد و تنها با هدف اقدامات بشر دوستانه عمل می‌کند.

درویشی گفت: پارسال ۱۴۹۱ عملیات امدادی، شامل حوادث جاده‌ای، سیل، حوادث صنعتی، زلزله توسط این جمعیت انجام شده و ۲۳ هزار و ۲۲۱ نفر در این عملیات‌ها از خدمات هلال احمر فارس بهره‌مند شده‌اند و در بحث کمک‌های حمایتی نیز فارس جزو استان‌های اول کشور است.

این مقام مسئول گفت: در زلزله هرمزگان نیز پوشش امدادی خوبی ارائه کردیم.همچنین جمعیت هلال احمر فارس در بحران کرونا طرح‌های مختلفی را اجرا کرده که طرح ناظران سلامت از نمونه‌های آن است.

درویشی گفت: سالن جمعیت هلال احمر استان فارس در شمار نخستین سالن‌های واکسیناسیون بود و طرح «آمران سلامت» در نقاط پر تردد شهر، نکات بهداشتی را به صورت تذکر لسانی انجام می‌دادند.در طرح نذر سلامت نیز بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

او گفت: همکاری با مراکز واکسیناسیون توسط اعضای جمعیت برای تزریق واکسن، طرح غربال گری کرونا برای کنترل ورودی مرزی مانند فرودگاه شیراز و لار، همکاری با شهرداری شیراز در ترمینال مسافربری شیراز و ... از سایر این اقدامات بوده است.

درویشی گفت: فارس علی‌رغم اینکه در امداد و نجات پیشرو و در بحث پشتیبانی عملیات امداد و نجات دارای کمبود است و به طور موقت از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده شد اما مانند سایر استان‌ها به مرکز پشتیبانی و سوله‌ای عملیات امداد و نجات نیاز دارد که برای اخذ زمین برای این مهم پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

او گفت: پارسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که به احداث انبار و پایگاه امدادی اختصاص داده شد.همچنین ۳۳۰ خانه هلال در فارس داریم که ۱۱۰ خانه سال گذشته ایجاد شده که در زمینه آموزش در مواقع بحران به روستاییان نیز فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه‌های امدادی انجام و ساخت پایگاه امدای آزادراه شیراز-اصفهان نیز شروع شده است، گفت: ۳۴ پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد آن جاده‌ای و ۷ مورد آن‌کوهستانی است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار