مزدا CX-۵، ۲۰۲۲ : این خودرو بیش از هر کراس اوور کامپکت دیگری، احساس خیلی خوبی در راننده ایجاد میکند. این کراس اوور جدید مزدا هم رده قیمتی هوندا CR-V است و همچنین قابلیت رقابت با پورشه ماکان را دارد.
این خودرو با یک موتور چهار سیلندر و همچنین چهار توربوشارژ اختیاری ارائه میشود و نکته حائز اهمیت در آن این است که تمام آنها تعادل خوبی در سواری و هندلینگ دارند که در این بخش بی رقیب است؛ ویژگیهای خودروی CX-۵ مدل ۲۰۲۲ به سادگی از همه همکلاسیهای خود پیشی میگیرد.
برای سال ۲۰۲۲، مزدا بدنه CX-۵ را با سطوح صافتر در جلو و عقب ارائه میدهد. جلو پنجره آن نیز با بافت مشبک سه بعدی جدید و چراغهای LED تغییر شکل یافته ارائه میشود.
داخل، صندلیها برای راحتی بیشتر به روز شده اند؛ مزدا میگوید گیربکس اکنون طوری تنظیم شده که نرمتر از قبل است به همین ترتیب، گفته میشود که بهبود سیستم تعلیق باعث میشود که CX-۵ هندل و سواری بهتری نسبت به قبل داشته باشد.
هوندا CR-V ۲۰۲۲: نسل جدید شاسی بلند هوندا CR-V مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد؛ این شاسی بلند برای اولین بار با مدل ۲۰۱۵ وارد بازار ایران شد و از آن پس فیس لیفتهای آن در بازار خودنمایی کرد.
این خودرو با فضای داخلی بزرگ و پیشرانه کم مصرف، به یکی از جمع و جورترین کراس اوورها تبدیل شده است. هوندا لزوماً رانندگی سرگرم کنندهای را ارائه نمی دهد، نه موتور گازی استاندارد توربوشارژ و نه مدل هیبریدی آن، سرعت بالایی ندارند، اما بدون هیچ صدایی حرکت می کند و این نقطه قوت این خودرو به شمار می آید.
به دلیل کم مصرف بودن سوخت، سفرهای جادهای نیز نسبت به بسیاری از SUVهای دیگر به شارژ کمتری نیاز دارند. مجموعهای از ویژگیهای ایمنی فعال استاندارد و گزینههای فنی به آن کمک میکند تا با رقبای جدیدتر رقابت کند.
هیچ تغییری در خط تولید CR-V برای مدل سال ۲۰۲۲ وجود ندارد. در کنار طراحی تمیزتر و پتانسیل برای ردیف سوم، CR-V بعدی احتمالاً یک پیشرانه فقط بنزینی و هیبریدی ارائه خواهد کرد، یک مدل تمام الکتریکی نیز میتواند حضور داشته باشد.
EX Hybrid یا همان CR-V ، دارای ویژگیهای استانداردی از جمله نظارت بر نقاط کور، کنترل آب و هوای دو منطقهای، گرمکن صندلیهای جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی و صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto است، مصرف سوخت نیز نسبت به مدل بنزینی بهینه است.
موتور چهار سیلندر استاندارد ۱۸۷ اسب بخاری CX-۵ هنگام دور شدن از چراغهای توقف یا شلوغی در شهر، واکنش بسیار خوبی دارد، بنابراین سریعتر از آنچه که هست احساس میشود، نقطه ضعف این خودرو این است که در سرعتهای بالاتر، مانند زمانی که در بزرگراه عبور است، احساس ضعف میکند. نسخه توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری که شتاب بسیار سریعی را ارائه می دهد، هر دو موتور با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک جفت میشوند.