معاون فنی حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: برای پیشگیری از شیوع دوباره طاعون نشخوارکنندگان در بین وحوش، تمام دام‌های استان البرز بایستی ۲ هفته پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوند.

آقای جوادیان نژاد گفت: اکنون به فصل تعلیف دام و حضور دام‌های عشایری و کوچ رو به مراتع منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نزدیک شده ایم و باید اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

او می گوید: کنترل دام و پیشگیری از انتشار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نیاز به جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط دارد.

جوادیان نژاد گفت: انجام واکسیناسیون تمام دام‌ها بر علیه بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) حداقل ۲ هفته قبل از حرکت دام‌ها از مبدا به سمت مراتع از سوی دامپزشکی و همچنین کنترل گله‌های دام در ایستگاه‌ها و مبادی کنترلی توسط اکیپ‌های مشترک منابع طبیعی، محیط زیست و دامپزشکی و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع ضروری است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست شهرستان کرج همچنین به اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی از طریق دستگاه‌های ذیربط در زمینه واکسیناسیون و جلب همکاری دهیاران در اطلاع رسانی دام‌های غیر مجاز و گزارش تخلفات به سامانه‌های ۱۵۴۰ و ۱۵۰۴ تاکید کرد.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک سال گذشته سبب تلف شدن تعدادی کل و بز وحشی در ارتفاعات استان البرز شد که منشاء این بیماری،  مشترک بودن آبشخور‌های دام‌های اهلی و وحوش شناخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.