حضور پررنگ خواهران طلبه زنجانی در مراکز آموزشی ضروری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی توسعه علوم دینی و افزایش باسوادی در میان بانوان جامعه است.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: اولویت حوزه علمیه خواهران تاکید و اهتمام در مسائل دینی به عنوان تبیین و ترویج و نظریه‌پردازی در دین با تاکید بر نقش زن در خانه و خانواده است.

او می گوید: انتظاری که از حوزه علمیه خواهران داریم این موضوع است که بانوانی که مستعد و علاقه‌مند به مسائل دینی و یادگیری علوم قرآنی هستند، بتوانند در حوزه علمیه تربیت شوند و این علوم را در زندگی فردی و خانوادگی و نیز در تبلیغ دین در عرصه اجتماعی به کار گیرند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت:در حال حاضر یکی از اهداف حوزه علمیه خواهران زنجان در سال‌جاری افزایش همکاری و تعامل با مراکز آموشی و تربیتی مانند مدارس و دانشگاه‌ها است.


معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران نیز گفت: پذیرش سراسری حوزه علمیه در استان زنجان همزمان با کل کشور از تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پرتال حوزه علمیه خواهران نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

صالحی ضمن شرح جزئیات شرایط پذیرش متقاضیان، می گوید: تغییراتی امسال در فرایند ثبت‌نام متقاضیان اعمال شده از جمله ارتقای سطح معدل دیپلم افراد متقاضی از ۱۲ به ۱۴ و حداکثر سن ۴۰ سال و نیز تخفیفات سنی که سال‌های گذشته اعمال می‌شد، امسال منسوخ شده است.

او گفت: پذیرش در حوزه‌های علمیه از طریق انجام مصاحبه و آزمون صورت می‌گیرد و آزمون ورودی متقاضیان جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. البته برخی داوطلبان حائز شرایط و امتیازات ویژه مانند معدل ۱۸ دیپلم و افرادی که حافظ کل قرآن‌کریم هستند. همچنین دارندگان مقام‌های المپیاد کشوری از آزمون ورودی معاف می‌شوند.

صالحی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعداد علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه، گفت: در حال حاضر از ابتدای فروردین امسال ۳۳ درصد ظرفیت متقاضیان تکمیل شده و این آمار با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بسیار مطلوب است و امیدواریم این رقم تا پایان اردیبهشت‌ماه افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.