رئیس‌جمهور آمریکا با بیان آنکه غیرنظامیان باید ماریوپل را ترک کنند، از ارائه بسته کمک نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین خبر داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود گفت با آنکه اکنون کنترل شهر ماریوپل در اوکراین به دست روسيه است، آمریکا ۸۰۰ میلیون دلار برای حمایت نظامی از اوکراین تخصیص می‌دهد.

جو بایدن در سخنانی گفت: «پوتین باید به غیرنظامیان اجازه دهد ماریوپل را ترک کنند. آمریکا مستقیماً به خطوط مقدم سلاح می‌فرستد. بسته جدید کمک‌های دفاعی به اوکراین شامل توپخانه سنگین و پهپاد است.»

او افزود: «من یک لایحه تکمیلی برای ادامه ارسال سلاح به اوکراین به کنگره ارائه خواهم کرد. پوتین در کنترل کل اوکراین موفق نخواهد شد. ۵۰۰ میلیون دلار کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین خواهیم داد. پهلوگیری کشتی‌های روسی در بنادر آمریکا را ممنوع می‌کنیم و این اقدامی است که در هماهنگی با متحدان انجام شده است.»

بایدن در ادامه از ملاقات امروزش با نخست‌وزیر اوکراین خبر داد و گفت: «ملاقات و مذاکرات خوبی داشتیم. کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی برای حمایت نظامی از اوکراین خواهیم داشت. ما در حال تسهیل انتقال تجهیزات نظامی از متحدان در سراسر جهان به اوکراین هستیم. ما اطلاعاتی را با اوکراین به اشتراک می‌گذاریم تا در جنگ به آن کمک کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران چقدر برای حمایت سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و عراق و ... اختصاص داده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا هشتصد میلیون دلار برای ادامه مقاومت یک‌کشور برابر روسیه هزینه میکنه.میخوام مقایسه کنم. ‌اما شش میلیارد دلار دقت کنید شش میلیارد دلار پول ایرانیا یعنی پول خودمون که به زحمت بدست اومده دست کره جنوبیه و اونا حاضر به پرداختش نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین = جیره خوار آمریکا
آخرین اخبار