سردار حسن‌زاده: سپاه در هیچ زمان و مکانی محدود نخواهد شد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران گفت: سپاه معادل ملت ایران و انقلاب اسلامی است و تحریم سپاه معادل تحریم ملت ایران است.

سردار حسن زاده گفت: به تمام دشمنان و عناصر داخلی خود فروخته و فرومایه و کسانی که با تفکر پوسیده غرب‌گرایانه مطالبی را بیان می‌کنند، می‌گویم این تحریم تا به امروز جواب نداده و تحریم‌کننده است که بیش از همیشه منزوی است.

مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا  شهریور ۹۸ اعلام کرد که از این پس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار می‌گیرد.

پیش‌تر وزارت خزانه‌داری دولت سابق آمریکا  سال ۹۶ سپاه پاسداران را با ادعای حمایت از تروریسم در شمول  فرمان اجرایی۱۳۲۲۴  قرار داده بود، اما تا سال ۹۸ از قرار دادن رسمی مجموعه سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی پرهیز کرده بود.

فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ در مورد کسانی اجرا می‌شود که یا مرتکب اعمال تروریستی شده اند یا از آن حمایت می‌کنند؛ طبق این قانون اموال این اشخاص حقیقی یا حقوقی مصادره یا توقیف می‌شود.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و بنا به گفته حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا از جمله موضوعات اصلی است که هیات مذاکره کننده ایران در گفتگو‌ها مطرح کرده است.

۱۰ فروردین امسال یکی از رسانه‌های فارسی زبان بیگانه اعلام کرد یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات لغو تحریم‌ها گفته آمریکا توافق در وین و خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی را مشروط به تعهد ایران برای توقف پیگیری پرونده و چشم پوشی از گرفتن انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار