امام جمعه رشت گفت: پسماند سراوان تبدیل به ابر مشکل گیلان شده است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به روز جهانی زمین پاک مصادف با دوم اردیبهشت ماه گفت: گیلان زمین، آسمان و از همه مهم‌تر مردمی پاک دارد.

به گفته او، بیش از ۴۰ سال است که زباله‌های سراوان روی هم انباشته شده و برای برطرف کردن این معضل همه باید کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان برطرف کردن معضل پسماند را نیازمند فرهنگ سازی است دانست و گفت: روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن پسماند در سراوان رشت دپو می‌شود و نیاز است محل جدیدی برای زباله‌ها ایجاد شود.

آیت الله فلاحتی پسماند سراوان را ابر مشکل گیلان خواند و بر احداث سریع کارخانه زباله سوز در این استان تأکید کرد.

به گفته او، تبدیل پسماند به کود آلی، پوشاندن زباله انباشته شده ۱۰۰ متری سراوان و راه اندازی تصفیه خانه شیرابه‌های این پسماند از خواسته‌های مردم گیلان است، زیرا پسماند سراوان تنها برای مردم این منطقه مشکل ساز نبوده و برای تمام مردم استان آسیب بسیار دارد.

نماز جمعه رشت

امام چمعه رشت اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پسماند گیلان در سفر هیئت دولت به این استان را یادآور شد و گفت: مسئولان برنامه‌هایی برای برطرف کردن معضل پسماند دارند که باید با کمک مردم عملیاتی شود.

سپاه شجره طیبه است

آیت الله فلاحتی با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام رحمه الله علیه در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ گفت: سپاه شجره طیبه و امید مردم مسلمان ایران و تمام اهالی مقاومت دنیا است ضمن اینکه مردم هیچگاه خدمات سپاه در عرصه‌های مختلف را فراموش نمی‌کنند.

نماز جمعه رشت

عمل شنیع به آتش کشیدن قرآن محکوم است

او با محکومیت به آتش کشیدن قرآن توسط فردی نادان در کشور سوئد گفت: کتاب الهی قرآن برای ما ارزشمند بوده و دشمن با این عمل شنیع درصدد تحریک مسلمانان است.

نماز جمعه رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین تسلیت سالروز شهادت امیر مومنان امام علی علیه السلام از حضور آحاد مردم در مساجد در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.