امسال سهمیه خراسان جنوبی برای کود شیمیایی یارانه‌ای افزایش یافته و قیمت آن نیز کاهش یافته است.

نوفرستی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خراسان‌جنوبی گفت: این شرکت در سراسر استان حدود ۴۵ کارگزار داشته که مجوز فروش از این شرکت براساس سهمیه هر شهرستان که مشخص شده را دارند.

او با اشاره به اینکه کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان برای کشت بهاره تأمین شده است، گفت: کشاورزان می‌توانند با در دست داشتن حواله‌هایی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی بر اساس نظر کارشناسان به آن‌ها داده شده به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و کود شیمیایی مورد نیاز خود را که یارانه دولتی به آن تعلق گرفته را دریافت کنند.

نوفرستی گفت: پارسال سهمیه استان در تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان حدود ۲۲ تن بوده و امسال این میزان به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خراسان‌جنوبی گفت: این کود‌های شیمیایی شامل کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه بوده که در حال حاضر میزان ذخیره استان بالغ‌بر ۶ هزار و ۵۰۰ تن است که کشاورزان می‌تواند کود نیاز خود را برای کشت‌های بهاره دریافت کنند.

او از کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از ابتدای امسال نسبت به پارسال خبر داد و گفت: این کاهش قیمت در جهت حمایت از کشاورزان انجام گرفته است.

نوفرستی گفت: استفاده از این کود‌ها علاوه بر افزایش عملکرد از لحاظ کمی سبب افزایش عملکرد در حوزه کیفیت محصولات کشاورزی شده و مقاومت گیاهان را در مقابل آفات و بیماری‌ها افزایش داده و علاوه بر آن در سلامت غذایی محصول بدست آمده نیز بسیار تأثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.