کرمانشاهیان امروز (دوم اردیبهشت) به مناسبت روز "زمین پاک" در مراسم «کاشت درخت یادبود» به یاد شهدا و عزیزان خود ۲۵۰ نهال کاشتند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه رابطه انسان و محیط زیست یک رابطه دو طرفه است، گفت : هم محیط زیست و هم انسان از یکدیگر تاثیر پذیرند، بنابراین هرگونه خسارت و آسیب به محیط زیست به زندگی خود انسان‌ها آسیب می‌رساند.

نادر نوروزی به تخریب بی رویه محیط زیست در دوران پس از انقلاب صنعتی اشاره کرد و گفت : در آن زمان که تولید صرفا بر اساس قواعد اقتصادی انجام می‌شد، محیط زیست متحمل خسارات بسیاری شد و جامعه جهانی هم توجه چندانی به این مسئله نداشت.

با گذشت زمان و مشاهده آثار زیان بار تخریب محیط زیست کم کم جنبش‌هایی در حمایت از محیط زیست شکل گرفت و در حال حاضر موج این حمایت‌ها در جهان به راه افتاده است.

این حمایت‌ها به حدی است که در حال حاضر یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در هر کشوری میزان توجه آن‌ها به محیط زیست است.

خوشبختانه در کشور ما هم توجه خوبی به این امر صورت گرفته، چه در بحث قوانین و چه در بحث مطالبه گری مردم و نهاد‌های اجتماعی.

ریزگرد‌ها یکی از آثار تخریب محیط زیست است در کنار ریزگردها، نابودی جنگل‌ها و پوشش‌های گیاهی و در معرض انقراض قرار گرفتن برخی گونه‌های جانوری هم از دیگر آثاری است که امروزه به دلیل تخریب محیط زیست شاهد آن هستیم.

برای جبران این خسارت عظیم باید سالیان سال زمان بگذرد و باید از هم اکنون به فکر جبران برآمده و محیط زیست را برای نسل‌های آینده احیا کنیم.

همه باید بدانیم که محیط زیست امانتی در دستان ماست و باید آن را پاک و سالم به نسل‌های آینده تحویل دهیم و عوارض هرگونه تخریب آن گریبانگیر ما و نسل‌های آینده خواهد شد.

این برنامه یک حرکت نمادین به مناسبت روز زمین پاک است و در این حرکت نمادین افراد به یاد عزیزان خود نهال می‌کارند.

برای احیای محیط زیست برنامه‌های درختکاری باید بصورت مستمر ادامه یافته و ترویج شود.

در این مراسم ۲۵۰ نهال در انتهای بوستان صدرا کاشته شد که ۵۱ مورد آن به یاد ۵۱ شهید کرمانشاهی از جمله شهدای مدافع سلامت کاشته شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.