استاندار همدان گفت: با توجه به موقعیت خشکسالی و کمبود منابع آب در استان آمادگی کامل برای تولید و توسعه انرژی خورشیدی در منطقه را داریم.

علیرضا قاسمس فرزاد گفت: ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان زمینه ایجادش فراهم شده است و  هم اکنون در حال تولید و بهره برداری از انرژی‌های خورشیدی هستیم، اما استان همدان به شدت نیازمند توسعه و افزایش این گروه از انرژی‌های پاک است.

او می گوید: با توجه به شرایط اقلیمی استان داشتن برنامه میان مدت و دراز مدت ضروری است و طرح های موثر و قوی در این راستا باید در استان اجرا شود.

استاندار همدان گفت: نیروگاه شهید مفتح با مصرف آب و گاز فراوان، هزار مگاوات برق تولید می‌ کند که تقریبا این میزان صرف مصرف داخلی می‌شود.

قاسمی فرزاد می گوید: استمرار تکیه بر انرژی تولید شده در این نیروگاه با توجه به کاهش منابع آبی استان خطرناک است و باید برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک و استفاده بهینه از انرژی خورشید تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گفته او، آب موجود در سد‌های استان همدان به دلیل تابش نور خورشید به شدت تبخیر می‌شود که می‌توان با اجرای پنل‌های خورشیدی سطح آب سد‌های استان به ویژه سد اکباتان را پوشاند و از منابع موجود استفاده بهینه کرد.

استاندار همدان با اشاره به وجود اراضی ملی، دیم و غیرقابل کشت فراوان در سطح استان، گفت: این اراضی را می‌توان به مزارع انرژی پاک تبدیل کرد و در راستای تامین برق و کاهش قطعی و افت انرژی گام برداریم.

استاندار همدان گفت: در راستای تامین زمین و حمایت از متقاضیان احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوتاهی نمی‌کنیم و با آغوش باز از اجرای طرح‌های توسعه انرژی‌های پاک استقبال می‌کنیم.

قاسمی فرزاد افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای ترویج و ترغیب واحد‌های صنعتی به سمت انرژی‌های تجدید پذیر شتاب کنند.

دیشب تفاهم نامه‌ای در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر بین استاندار همدان و کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار