مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: بسته‌های معیشتی و پتو میان ۵۰۰ خانوار زلزله‌زده در بخش‌های بازفت، صمصامی و مرکزی شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

آقای کیانی گفت: این اقدام در ماه مبارک رمضان و در راستای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور از سوی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری و مشارکت خیران صورت گرفت.

برنج، روغن، انواع حبوبات، انواع کنسروجات، چای، قند و پتو از جمله اقلامی بود که در بین مردم زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ توزیع شد.


بیشتر بخوانید


در زمان وقوع زلزله در این شهرستان، ۲۱ گروه امدادی، ۱۲۰ نیروی امدادگر و ۲۸ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به منطقه اعزام شدند و با توجه به برنامه عملیاتی جمعیت هلال احمر و بانک اطلاعاتی موجود، مجموع ارزیابی‌ها در کمتر از چهار ساعت به پایان رسید.

همچنین ۵۲۰ خانوار در چادر‌های امدادی اسکان اضطراری داده شدند و علاوه بر امکانات توزیع شده از سوی جمعیت هلال‌احمر استان مانند چادر، پتو، موکت، وسایل گرمایشی، ظروف و اقلام غذایی، در دو نوبت نیز بسته‌های اهدایی از سوی خیران داخل و خارج از کشور بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵/۷ ریشتر در آذرماه ۱۴۰۰ شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند و به دنبال آن تعدادی از منازل روستایی در بخش بازفت آسیب دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار