استاندار یزد گفت: در حوزه سلامت در استان یزد نیازمند تدوین برنامه تحولی و جامع هستیم.

فاطمی گفت: یکی از محورهای تحولی در استان حوزه سلامت است و  در این حوزه، نیازمند تدوین برنامه تحولی و جامع هستیم تا محورهای سلامت از جمله، منابع، امکانات، بیماری ها و مشکلات بیان شود و موضوعات را مبتنی بر این برنامه پیگیری کنیم.

مهران فاطمی گفت: همه گیری دو ساله کرونا، حقیقت و بطن زحمات نیروهای سلامت را برای همگان نمایان کرد و احاد جامعه اعم از مسئولان و اقشار مختلف مردم، قدردان زحمات کادر سلامت هستند.

او گفت: با توجه به پتانسیل های درمانی استان، احداث منطقه ویژه سلامت در استان یزد در دستور کار قرار دارد.

به گفته استاندار یزد این طرح در جلسه مناطق ازاد مطرح ومصوب شده است که هم جنبه گردشگری دارد و هم سبب رونق توریسم درمانی در استان خواهد شد.

فاطمی گفت: همچنین صنایع مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی می توانند در این منطقه مستقر شوند و از مشوق های گمرکی و مالیاتی و …. بهره مند شوند.

استاندار با اشاره به اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم در بحث توریسم درمانی گفت: در اولین قدم تفاهم نامه با شرکت ماهان انجام شد و تا هفته اول شهریور چهار پرواز با نام یزد در کشورهای منطقه انجام خواهد شد.

او گفت: در بین حوزه های دانش بنیان، پایین ترین سهم برای حوزه بهداشت و درمان است و با توجه به فراهم شدن بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بر پیگیری و افزایش فعالیت ها در این حوزه تاکید کرد.

فاطمی گفت: شرکت های دانش بنیان نیز با رویکرد دارو، تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی می توانند در منطقه ویژه سلامت مستقر شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.