نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت:زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است و مبلغین باید برای تبلیغ و ترویج این فریضه مهم به صورت ویژه تلاش کنند.

آیت اله خاتمی با بیان اینکه اولویت مصرف زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است، گفت: زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا باید مبلغین برای تبلیغ و ترویج این فریضه مهم به صورت ویژه تلاش کنند.

او با بیان اینکه طبق نظر اکثر مراجع عظام تقلید اولویت اول هزینه کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است، گفت: با وجود نیاز‌های معیشتی فقرا و نیازمندان، هزینه کرد زکات در سایر امور به غیر از معیشت محرومان جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: اقدام جالب و ابتکاری کمیته امداد استان زنجان در واریز زکات فطره جمع آوری شده به حساب نیازمندان توسط بانک‌ها در روز عید سعید فطر، استان زنجان را الگویی برای این کار در کشور تبدیل کرده است.

او به اهمیت تبلیغات به ویژه فریضه زکات از طریق برنامه‌های صدا وسیمای مرکز زنجان اشاره کرد و گفت:اطلاع رسانی درست از اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه جمع آوری و هزینه کرد زکات موجب اعتماد افزایی بیشتر به کارکرد‌های شورای زکات شده و همین امر زمینه افزایش مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اجرایی زکات می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.