هیئتی از مقامات کره جنوبی برای دیدار با سران ژاپنی و تحویل نامه‌ای از رئیس جمهور کره جنوبی به نخست وزیر ژاپن، وارد توکیو شدند.

این هیئت کره‌ای امروز یکشنبه وارد توکیو شدند تا در هفته آینده با مقامات ژاپنی دیدار و نامه‌ای را که از یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نوشته را به آنها تحویل دهند.

قرار است این هیئت روز چهارشنبه با کیشیدا دیدار کرده و نامه‌ای از یون شامل طرحی برای بهبود روابط دوجانبه بین دو کشور را به وی تحویل دهد. چانگ جین سوک، نماینده حزب قدرت مردمی یون، گفت: «ما با این ذهنیت به این سفر می‌رویم که اولین دکمه روابط جدید کره و ژاپن را تحت دولت یون سوک یول می‌بندیم».

چانگ تاکید کرد که احیای روابط دوستانه بین ژاپن و کره و همچنین با آمریکابرای ما بسیار مهم است چرا که در بحبوحه تحریکات کره شمالی و بحران اوکراین به صلح و رفاه در شبه جزیره کره کمک زیادی خواهد کرد.

در جریان جنگ روسیه و اوکراین، دولت ژاپن همگام با آمریکا و متحدان غربی اش اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه کرد. 

چندی پیش نیز، «خبرگزاری آسوشیتدپرس» در گزارشی اعلام کرد: سران دو کره که دو کشور همسایه و رقیب هستند، با نامه نگاری به یکدیگر، ابراز امیدواری کردند که روابط دو جانبه که در سه سال گذشته کاهش یافته بود، بهبود یابد.

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ، خبرگزاری مرکزی کره، اعلام کرد نامه‌های مبادله شده (میان سران دو کشور) نشان دهنده اعتماد عمیق آنان است. دفتر مون نیز تائید کرد که او نامه‌هایی را با کیم رد و بدل کرده است، اما درباره محتوای آن چیزی نگفت.

وزارت دارایی ژاپن اموال ۳۲ مقام و شخصیت روسی و بلاروسی را مسدود کرد. این وزارتخانه همچنین صادرات تجهیزات پالایش نفت را به روسیه تحریم و برخی اقلام همه منظوره به مقصد بلاروس را که می‌تواند توسط ارتش این کشور استفاده شود، ممنوع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار