عضو شورای شهر گفت: شهردار تهران در عرصه آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های مدیریت پسماند و بازیافت زباله می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند.

 

مهدی پیرهادی گفت: روز زمین پاک به عنوان نمادی از تلاش بشر برای بازگرداندن به مسیر صحیح در جهت ارتقای آگاهی، آموزش مسایل محیط زیستی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است که پس از بحران‌های محیط زیستی التزام و توجه به آن مشهود شد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، شهردار تهران در عرصه آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های مرتبط با محیط زیست مثل مدیریت پسماند و بازیافت زباله، استفاده بهینه از مصرف انرژی و آب می‌تواند در کنار سایر ارگان‌های متولی، نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در عرصه آموزش شهروندی در خصوص مدیریت پسماند، بازیافت زباله، استفاده بهینه از مصرف انرژی می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌ها نقش جدی در این زمینه ایفا کند، گفت: آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، فاضلاب و آلودگی هوا از معضلات شهر تهران به شمار می‌رود و بهره گیری از فناوری‌های نوین، تصاویر ماهواره‌ای و مدل سازی‌های ترسالی و خشکسالی سالیانه می‌تواند در پیش بینی‌ها و مدیریت هزینه‌ها کارساز باشد.

پیرهادی با تأکید بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توجه به مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان، ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کارگروه‌های آینده پژوهی و ارتقاء آگاهی رسانی در این خصوص و انجام اقدامات در مدیریت پسماند، توجه به مسائل زیست محیطی بیش از پیش انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نقش شهرداری تهران در آموزش مدیریت پسماند
چی؟

پررنگ است؟
مهم است؟
چی هست؟
فعل نداره
بازم گنگه
آخرین اخبار