رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت:با توجه به اهمیت فعالیت‌های تجاری در مرز چذابه، روند صادرات به کشور عراق از این مرز علیرغم مشکلات موجود با تلاش بخش خصوصی و تجار، همواره در حال انجام است.

شهلا عموری گفت:  عوارض گمرکی واردات برخی محصولات کشاورزی از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ به مدت سه ماه کاهش یافته و این امر باعث افزایش صادرات این نوع محصولات شده است.

به گفته رییس اتاق بازرگانی اهواز، در این زمینه صادرات محصولات کشاورزی و تره‌بار از مرز چذابه به کشور عراق افزایش یافته است.

این مقام مسئول می‌گوید: ترافیک ورود و خروج کامیون‌های حمل بار صادراتی نسبت به گذشته بهبود یافته، اما همواره نیاز است با هماهنگی‌های بین‌بخشی که صورت می‌گیرد، مشکلات موجود در چذابه با پیگیری دستگاه‌های مربوطه رفع شوند.

این مقام مسئول گفت: تجار و واحد‌های تولیدی ایران باید استاندارد کیفیت ویژه اقلام صادراتی به کشور عراق را رعایت کنند تا بتوانند کالای خود را در این کشور به فروش برسانند.

عمده اقلام صادراتی به کشور عراق شامل تره‌بار، سنگ مرمر و گرانیت، خیارشور و ترشی، کیک و شکلات و بیسکوییت، کاشی سرامیک، دیوارپوش، درب بطری، برنج تولید استان خوزستان، گچ، سیمان سفید، ظروف یکبار مصرف، رب گوجه، سس و آبلیمو، مصنوعات پلاستیکی و یونولیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.