آژانس فضایی ناسا برای انجام ماموریت‌های فضایی فناوری در سال ۲۰۲۲ حدود یک میلیارد دلار بودجه دریافت کرده است.

معاون مدیر فناوری فضایی ناسا، گفت که برای حمایت از ابتکارات جدید بودجه بسیار محدودی تعیین گردیده و آژانس فضایی ناسا را با مشکلات مالی مواجه کرده است. براساس گزارش‌ها، ناسا برای انجام ماموریت‌های فضایی در سال ۲۰۲۲  همانند سال‌های گذشته حدود یک میلیارد دلار بودجه دریافت کرده است.

به گزارش سایت اسپس؛ ناسا در طرح پیشنهادی خود برای بودجه امسال، ۱ میلیارد و  ۴۲۵ دلار برای فناوری فضایی درخواست کرده بود.اما مجلس سنا آمریکا پیشنهاد این آژانس را رد کرده و حدود یک میلیارد دلار به آن اهدا کرد.

جیم رویتر، معاون مدیر فناوری فضایی ناسا، در نشستی گفت: "این بودجه هنوز برای ما خوب است، اما  بسیار محدود است.  ناسا هنوز در حال کار بر روی یک برنامه عملیاتی برای سال مالی ۲۰۲۲ است که پس از آن باید تایید کنگره را دریافت کند، بنابراین رویتر جزئیات کمی در مورد چگونگی تاثیر کاهش بودجه بر برنامه‌های فناوری فضایی ارائه کرد."

جیم نموداری که سطوح بودجه برای برخی از برنامه‌ها را در اداره مأموریت فناوری فضایی که  در لایحه جامع مشخص شده بود،نشان داد. طبق گفته او، زمانی که این برنامه‌ها محاسبه شوند، بقیه ریاست ۳۲۸ میلیون دلار برای هزینه در اختیار خواهد داشت، در حالی که در درخواست بودجه اولیه ۷۰۵ میلیون دلار بود.

محدودیت بودجه ناسا

پروژه‌های جدید پیشنهادی احتمالاً فشار ناشی از کاهش بودجه را احساس خواهند کرد. او گفت: در فعالیت‌های جدید امسال ماموریت‌های  بسیار کمی می‌توانیم انجام دهیم، و تقریباً انجام بیشتر کارها را به سال آینده موکول کردیم. این شامل برنامه توسعه تغییر بازی در داخل اداره برای پیشبرد فناوری‌ها از مفاهیم آزمایشگاهی تا نمونه‌های اولیه کامل است. او گفت: "این جایی است که بزرگترین رشدی است که ما در طی دو سال گذشته تلاش کرده ایم به آن برسیم. "

گفته شده، ناسا برای سال آینده ۱.۴۳۸ میلیارد دلار بودجه  درخواست کرده است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.