پیتر داتون اعلام کرد به دلیل افزایش محسوس فعالیت نظامی روسیه و چین در منطقه باید آماده مقابله نظامی با این دو کشور باشیم.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های این کشور اعلام کرد: خطر چین و روسیه برای کشور ما یک تهدید جدی است و فعالیت‌های تحریک آمیز دولت‌های پکن و مسکو مانند زنگ خطری برای ماست تا بیش از پیش خودمان را برای رویارویی احتمالی با آن‌ها آماده کنیم. به دلیل افزایش محسوس فعالیت نظامی روسیه و چین در منطقه باید آماده مقابله نظامی با این دو کشور باشیم. 

در روز‌های اخیر نخست وزیر استرالیا نیز گفته بود برای دور نگه داشتن چین از منطقه در پی امضای توافقنامه‌های امنیتی با کشور‌های مختلف از جمله جزایر استراتژیک سلیمان است.

داتون در بخشی از مصاحبه خود عنوان کرد: ما باید واقع گرا باشیم. افرادی مانند هیتلر یا دیگران زاییده تخیل و افکار ما نیستند و به تاریخ نپیوسته اند. ما باید از تاریخ درس بگیریم و اجازه تکرار آن‌ها را ندهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پوتین نماد همان تصاویر سخت تاریخی شده است. او کسی است که تمایل به کشتن زنان و کودکان دارد. این اتفاق در سال ۲۰۲۲ در حال افتادن است.

وزیر دفاع استرالیا هشدار داد که چین در مسیری بسیار خطرناک قرار گرفته و کشورش چاره‌ای ندارد تا برای حفظ صلح در منطقه این روز‌ها خود را برای جنگ آماده کند.

داتون همچنین تاکید کرد: ما اکنون در دوره‌ای شبیه به سال‌های ۱۹۳۰ قرار داریم. شرایط امروز به اندازه همان سال‌ها حساس و پرخطر است. شرایط فعلی جهان به حدی پیچیده است که ما تا به حال مانند آن را از زمان پایان جنگ جهانی دوم تجربه نکرده بودیم. ما قطعاً نیاز داریم خود را برای روز‌های سخت آماده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۱۵ ۲۶ تير ۱۴۰۱
به‌این‌دلیل‌به‌اینها‌وباوک‌غرب‌می‌گویندقلدروزورگو،درهرجاکه‌می‌خواهندپایگاه‌می‌سازندوهرکاری‌دلشان‌می‌خواهدانجام‌می‌دهندوتجاوزمی‌کنندولی‌دیگران‌حق‌دفاع‌ازحاکمیت‌وسرزمینشان‌راندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اربابتون جرات نکرده یک گلوله سمت کره شمالی شلیک کنه. پشم گوسفندای مرینوستو بچین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
زر نزن بابا مرد جنگ ندارید
آخرین اخبار