دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد قانونی با کشتار‌های غیرمجاز دام که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، خبرداد.

شهرام کرمی گفت : نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در کشتار دام‌ها باید مورد تأکید بیشتری قرار گیرد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متاسفانه عده‌ای افراد سودجو در برخی از محلات شهر کرمانشاه دست به کشتار غیرمجاز دام زنده در مغازه ها، معابر و منازل شخصی می‌زنند و حتی گا‌ها در برخی موارد گوشت دام‌های مردار را به مردم عرضه می‌کنند که سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

هرچند طی سال‌های اخیر بار‌ها بر لزوم برخورد با این افراد تأکید شده و اقداماتی نیز صورت گرفته، اما کماکان شاهد فعالیت این افراد هستیم که در این رابطه دستورات لازم برای مقابله با آن‌ها به دستگاه‌های متولی داده شده است.

به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی و خطر انتقال بیماری‌های مشترک و عفونی، باید با تشکیل اکیپی متشکل از دستگاه‌های ذیربط و با پشتیبانی قاطع انتظامی نسبت به جمع آوری کشتار در این محلات اقدام شود.

از اداره کل دامپزشکی استان درخواست می شود با نظارت دقیق، کشتارگاه‌های غیرمجاز سطح شهر را شناسایی تا برای پلمب آن‌ها اقدام شود و در صورت ادامه فعالیت، مطابق با ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد شود.

خواستار حمایت از کشتارگاه‌های مجاز استان (کشتارگاه صنعتی بیستون و کشتارگاه ماهیدشت) جهت توزیع گوشت گرم در سطح استان شدیم.

متاسفانه برخی افراد سودجو با نصب داربست‌هایی در معابر، رفت و آمد شهروندان را هم مختل می‌کنند که در این رابطه هم اجراییات باید نسبت به جمع آوری ابزارآلات آن‌ها اقدام کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.