انتشارات روزگار کتاب «سه شنبه‌ها با موری» را با ترجمه رضا عبدلی منتشر کرد.

کتاب «سه شنبه‌ها با موری» اثر میچ آلبوم با ترجمه رضا عبدلی در انتشارات روزگار منتشر شد. این اثر داستانی کاملا واقعی است که آخرین لحظه‌های زندگی یک استاد جامعه شناسی را روایت می‌کند. از جمله ویژگی‌های کتاب می‌توان به اشاره به مفاهیمی عمیق از زندگی اشاره کرد. برای مثال با مفاهیمی، چون عشق، مرگ و ازدواج روبه رو می‌شویم.

کتاب «سه شنبه‌ها با موری» به ۴۵ زبان زنده دنیا ترجمه شد و مبنای ساخت فیلم‌های تلویزیونی قرارگرفت.

شخصیت اصلی داستان بابیماری سخت و لاعلاج «ای ال اس» دست و پنجه نرم می‌کند. هرکدام از فصل‌های کتاب به مبارزه وی با این بیماری می‌پردازد.

در بخشی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری می‌خوانیم:

«موری با لبخند گفت: میچ مسائل این‌قدر‌ها هم که تو فکر می‌کنی راحت نیستند، ولی با این وجود من چند قانون را می‌دانم که در مورد عشق و ازدواج صدق می‌کند. اگر به طرف مقابلت احترام نگذاری، با مشکل مواجه خواهی شد. اگر ندانی که چگونه با همسرت از در سازش وارد شوی، با مشکل روبه‌رو می‌شوی؛ و نیز اگر نتوانی در مورد آن‌چه میان شما رخ می‌دهد به صورت شفاف صحبت کنی دردسر ساز می‌شود و اگر میان شما ارزش‌های مشترکی وجود نداشته باشد، به دردسر خواهید افتاد. ارزش‌های شما باید شبیه یکدیگر باشد. میچ می‌دانی مهم‌ترین ارزش‌ها کدام است؟ ایمان به مقام بااهمیت ازدواج.
موری نفسی تازه کرد و چشمانش را بست و در حالی که آه می‌کشید با همان چشمان بسته گفت: من به شخصه معتقدم که ازدواج مهم‌ترین کاری است که باید در زندگی انجام بدهی و اگر موفق نشوی که آن را امتحان کنی، از کلی تجربه محروم شده‌ای.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار