معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ماحصل سفر مهرماه گذشته رئیس جمهور به استان با محوریت تقویت زیرساخت و افزایش اعتبارات را امید آفرین خواند.

کیامرث حاجی زاده از رشد ۳۰۰درصدی اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال خبر داد و گفت: ظرفیت‌هایی که در پارسال تا الان در حال جذب است که نسبت به بودجه استان چند برابر رشد نشان می‌دهد و گواه این حقیقت است.

او در سال ۱۳۹۹ اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات با تجربه رشد ۳۰۰ درصدی به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که این امر موجبات دلگرمی در رونق بخشی به بخشی از کار‌های بر زمین مانده را در استان به همراه داشته است.

به گفته معاون عمرانی استاندار، با سفر رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقدینگی برای اعتبارات سفر اجرایی شده و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در آستانه تخصیص است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه کمک‌ها، ظرفیت‌ها و ردیف‌ها با پیگیری‌هایی که استاندار انجام می‌دهد هنوز ادامه دارد می گوید: با ادامه این روند جای بسی امیدواری است که تعدادی از طرح‌های کلیدی و زیربنایی تا پایان امسال که جزو طرح‌های بر زمین مانده از قبل بوده نیز تکمیل و شاهد بهره برداری از  آنان باشیم.

او گفت: از پارسال تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به اضافه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که  در مجموع معادل سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود ما اعتبار داشته ایم که  این جهش  ارقام به خودی خود نشان می‌دهد اعتبارات و بودجه  استان از ابتدای ۱۴۰۰ تا اوایل ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته است.

حاجی زاده به اثر بخشی تزریق این میزان بودجه به بدنه طرح‌های زیربنایی استان اشاره کرد و می گوید:  یکی از  تاثیرات این بوده که اغلب پروژه هادر حوزه زیرساخت‌هایی از جمله  آب، راه، بهداشت و درمان و ... در سال‌های گذشته راکد بود، اما امروز به طور قاطع اعلام می‌کنم هیچ پروژه مهمی در استان غیر فعال نیست.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.