شرکت بورینگ ایلان ماسک، حمل و نقل زیر زمینی را در زیر مرکز همایش لاس وگاس نشان می‌دهد.

ایلان ماسک از طریق توییتر اعلام کرد که شرکت بورینگ برای ساخت تونل حمل و نقل شهری تلاش خواهد کرد تا در سال‌های آینده یک هایپرلوپ پرسرعت و  تئوری بسازد.

به گزارش techcrunch، در سال ۲۰۱۳ ایلان ماسک کاغذ سفیدی منتشر کرد که در آن ایده سیستم حمل و نقلی که می‌تواند مسافران و محموله‌ها را در غلاف از طریق یک لوله کم فشار با سرعت ۷۰۰ مایل در ساعت بفرستد، رسم شده بود.

شرکت ایلان ماسک

او این پروژه را به عهده نگرفت. در عوض، برنامه‌های مهندسی اولیه را به اشتراک گذاشت و دیگران را تشویق کرد تا این ایده را توسعه دهند. در حالی که چندین شرکت و محقق نزدیک به یک دهه و به طور پیوسته روی هایپرلوپ کار می‌کنند، هنوز نمونه کارکردی از این سیستم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

ماسک، شرکت بورینگ را در دسامبر ۲۰۱۶ با این فرض تأسیس کرد که یافتن راه‌های سریع و مؤثر برای حفر شبکه‌های تونل، موجب می‌شود وسایل نقلیه و قطار‌های پرسرعت به تراکم ترافیک پایان دهند. این شرکت قرارداد‌هایی با شهر‌ها بسته است. همچنین این ایده بالغ‌ترین پروژه در لاس وگاس است که از وسایل نقلیه تسلا برای جابجایی افراد در امتداد یک بخش ۱.۷ مایلی از تونل‌های زیرزمینی در مرکز همایش لاس وگاس استفاده می‌کند.

فهرست کشور‌ها

سال گذشته، این شرکت تأییدیه اولیه را برای مجوز استفاده ویژه و قرارداد حق رای دریافت کرد که به شرکت بورینگ اجازه می‌دهد تا سیستم حلقه وگاس خود را به یک مسیر ۲۹ مایلی با ۵۱ ایستگاه گسترش دهد. این سیستم شامل توقف در کازینو‌ها در امتداد نوار لاس وگاس می‌شود. توییت یکشنبه ماسک که آن درباره پاسخ به توییت دیگری بود، شهر‌هایی با بدترین ترافیک جهان را فهرست می‌کرد.

 ایلان ماسک

ماسک همچنین ادعا کرد که هایپرلوپ مانند سایر تونل‌های زیرزمینی در برابر شرایط آب و هوایی سطحی همانند طوفان مصون خواهد بود. با این حال، شواهد مستندی از سیل وجود دارد که مترو‌ها در تونل‌های زیرزمینی واقع شده اند. به عنوان مثال، متروی نیویورک در سال ۲۰۱۲ هنگامی که طوفان سندی به ساحل رسید، دچار سیل شد. اداره حمل و نقل متروپولیتن از آن زمان در ۶۸ ایستگاه مترو کم ارتفاع و اداره بندر ترانس هادسون) در منهتن پایین، دریچه‌های سیلاب نصب کرده است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.