پاداش های مالی ارکان قضایی و مشاوران رسانه ای فدراسیون فوتبال در روز‌های اخیر حاشیه ساز شده است.

اسناد تخلفات رئیس معزول فدراسیون به سوژه اصلی رسانه های ورزشی کشور در روز‌های گذشته تبدیل شده، با این وجود حامیان عزیزی خادم نیز تلاش می‌کنند در برابر مستندات و تخلفات افشا شده همچنان از عملکرد او دفاع کنند.

امروز مشخص شد که مشاوران رسانه‌ای رئیس معزول فدراسیون فوتبال تنها در سه سفر خارجی مبالغ هنگفتی را به عنوان پاداش و تنخواه دریافت کرده‌اند. علاوه بر این،   پاداش برخی اعضای هیئت رئیسه و البته کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال شامل بر کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف منتشر شد که نشان می‌دهد هر کدام از روسای این کمیته‌ها ۱۱۷ میلیون ریال معادل یازده میلیون و  ۷۰۰ هزار تومان بابت پاداش بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی دریافت کرده اند و البته تلاش شده اینگونه وانمود شود که استقلال این کمیته‌ها زیر سوال رفته است.


بیشتر بخوانید


نکته جالب توجه و واقعیتی که به آن اشاره نشده این است که پس از بذل و بخشش کمک‌های دولتی بین دوستان نزدیک عزیزی خادم و پاداش‌های نجومی در راستای جلوگیری از اعتراض کارکنان به فدراسیون، به تمام کارکنان این نهاد ۱۱۷ میلیون ریال پرداخت شده که هیچ تفاوتی بین بخش‌های مختلف ازجمله روسای کمیته‌ها و دپارتمان‌ها و سایر کارمندان وجود نداشته و البته این مبلغ هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان برای فدراسیون به همراه داشته که بین کلیه کارمندان تقسیم شده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد پاداش خاصی تنها به ارکان قضایی و روسای کمیته‌های فوق الذکر پرداخت نشده و این مبالغ همزمان با حقوق ماهانه به حساب کلیه کارمندان فدراسیون واریز شده است.

به نظر می‌رسد بررسی پرونده عزیزی خادم در کمیته اخلاق موجب شده رئیس معزول و حامیانش به دنبال زیر سئوال بردن استقلال ارکان قضایی فدراسیون در این مقطع باشند که البته برای این منظور استناد به پاداش پرداخت شده به کلیه کارکنان فدراسیون چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

فدراسیون فوتبال

پاداش مشاوران رسانه ای عزیزی خادم در  فدراسیون فوتبال  

همچنین  اسناد حسابرسی شده علی عالی (مشاور و دستیار رییس)، حسین شریفی (مدیر روابط عمومی)، حسین قهار (خبرنگار و کارمند روابط عمومی) و سعید زارعیان (عکاس و کارمند روابط عمومی) نشان می‌دهد این افراد بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی و به صورت غیرقانونی تیم ملی را در سفر به کشورهای بحرین، اردن، لبنان و امارات همراهی کردند و علاوه بر هزینه‌های اقامتی به ترتیب ۸۵، ۱۵۰، ۱۳۱ و ۱۴۶ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

 علی عالی ۶۰۰ یورو و سایر نفرات هر کدام ۸۵۰ یورو به عنوان حق ماموریت سفر های برون مرزی را تنها در سفر به بحرین دریافت کردند که این پرداختی نیز چندین برابر دستورالعمل پرداخت حق ماموریت در سفرهای خارجی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

در مستندات این سفر، اسامی علی رستم منش، حمیدرضا مهرعلی و امیر اسماعیلی نیز دیده می‌شود که باز هم بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی اعزام شدند و رستم منش هم‌چنین اسماعیلی پاداش صعود را نیز علاوه بر حق ماموریت برون مرزی دریافت کرده‌اند.

رستم‌منش به عنوان آشپز تیم ملی را در سفر به بحرین همراهی کرد در حالی که تیم‌های ملی در کشورهای عربی معمولا مشکلی از جهت تهیه غذای مناسب نداشته‌اند و در هتل ۵ ستاره منامه به همراه داشتن آشپز ضروری به نظر نمی‌رسید. همچنین در صورت نیاز به آشپز نیز احتمالا استفاده از آشپزی که سابقه همکاری با خورشیدی سرپرست تیم ملی در برخی از رستوران های تهران را داشته از دیگر عجایب این دوران به نظر می‌رسد.

علاوه بر این،  بر اساس اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال، علی عالی و حسین شریفی بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی تیم ملی فوتسال را نیز در سفر به کشور لیتوانی همراهی کردند که گزارشی از پاداش و یا حق ماموریت های این سفر در اسناد حسابرسی به ثبت نرسیده است.

عالی، شریفی، قهار و زارعیان در سفر به لبنان، اردن و امارات نیز مجوز شورای برون مرزی را دریافت نکرده و تخلف قبلی را مجددا تکرار کردند که در این سفرها نیز ۸۵۰ یورو (شریفی ۷۰۰ یورو) به عنوان حق ماموریت برون مرزی دریافت کردند.

موارد پرداختی ارزی و ریالی فوق تحت عنوان حق ماموریت خارجی و پاداش صعود به جام جهانی جدا از پرداخت حقوق، اضافه کار، کارانه و سایر مزایا صورت پذیرفته است که البته در این بخش نیز به ضوابط و دستورالعمل های اداری و سازمانی توجهی صورت نگرفته است.

سند دیگری در اسناد حسابرسی فدراسیون فوتبال نشان می دهد حسین شریفی، قهار و زارعیان مجموعا مبلغ ۶ هزار یورو از امور مالی فدراسیون دریافت کرده‌اند که باید اسناد مرتبط با هزینه آن به عنوان تنخواه و یا عین مبلغ به امور مالی بازگردانده می‌شد که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که حتی بدون داشتن مجوز هیات رئیسه و مجوز سفر از جانب شورای برون مرزی شاید اگر پاداش‌های اختصاص یافته یا سایر پرداختی و هزینه‌ها با تلاش رئیس وقت فدراسیون از محل اسپانسر تامین شده بود، جای توجیه را باقی می‌گذاشت اما با وجود مشکلات عدیده و بدهی‌های سنگین فدراسیون فوتبال، اینگونه پاداش‌های ریالی و ارزی از محل اعتبارات و کمک‌های دولتی پرداخت شده آن هم در شرایطی که پرداخت پاداش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی بابت صعود از مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی به نفرات تیم رسانه‌ای همراه با تیم ملی که حتی مجوز سفر را نیز دریافت نکرده بودند بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر برخی از این نفرات در سفرهای داخلی و حتی برون مرزی تیم ملی فوتبال بانوان نیز حضور داشته‌اند که این تخلف بر خلاف ضوابط صریح ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و ممنوعیت حضور آقایان به عنوان اعضای تیم های ملی بانوان روی داده و در نوع خودش قابل بحث و بررسی است.

مجموع هزینه‌های هتل مشاوران رسانه‌ای در اردن معادل ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

همچنین در گزارش ارائه شده، ۳۴ هزار و ۷۰۰ یورو برای پرواز چارتر به قطر هزینه شده که قابل تفکیک نیست. این مبلغ معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون تومان است.

علاوه بر این، مبلغ ۶۵ هزار و ۸۱۰  یورو هزینه صورت حساب هتل در امارات شده که میزان خدمات و نوع اتاق استفاده شده قابلیت تفکیک ندارد. این مبلغ معادل  یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان است.

البته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امروز قرار است پرونده تخلفات عزیزی خادم رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال را رسیدگی کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تبیعض حرام خوری همه جا را برداشته یکی 75 میلیون پاداش میگیره یکی سه میلیون پانصد ماهی حقو ق میگیره خدا قبول نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه اینکه فقط وزارت ورزش این گونه بریز و بپاش کنه تمام وزارت خانه ها همینجور هستن فقط کندش تا حالا بالا نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوبان عالم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی خادم
۰۴:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و عرض ادب و احترام بنده و همکارانم خیلی لیاقتمان بیشتر از این بود ببینید ما رکورد دوره های قبلی رو زدیم و صعود کردیم و به نسبت رکورد تیم ما ۴۷ درصد کمتر دریافتی داشته ایم در ضمن فدراسیون مستقل از نهادهای دولتی می باشد و برای ارائه صورتحساب به فیفا باید پرداختی را بر اساس دلار میدادیم و با این شرایط و ضوابط حق هرگونه شکایت به فیفا برای دریافت درصد باقیمانده مطالباتمان برای ما محفوظ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این پول درمقابل خیلی ازدزدی هایی که توی همین فوتبال وجاهای دیگه ازبیت المال میشه چیزی نیست اگه همین هم به بالادستی محکم بسته بود عمرا گیر می افتاد هیچ کس کاری باهاش نداشت یه سری به مسئولین خودروسازی هم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه وزارت ورزش واقعا وزارت ورزش هست باید تا قرون اخر این پولهای بیت المال رو از حلقوم تک. تک این اقایون بکشن بیرون و الا فساد نه فقط فوتبال باکه کل ورزش رو فرا خواعد گرفت. تمام!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
محاکمه و مجازات و استرداد بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی فدراسیون های قبلی اینها رو نمی دادند؟ ده ها برابر میدادن. مشکل چیزای دیگه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام ..اینکه خوبه این اقای معزول بناحق در زمان کم مدیریتیش به همه کس از فدراسیون پاداش داده خودش تنهایی نوش نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشگاه نظر مرا بنویس اصلا فوتبال را تعطیل کنند و هزینه آن را تحت عنوان یارانه ورزش به مردم بدهند لااقل همه بخورند چرا عده ای مشخص بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر دم از این باغ بری میرسد ظاهر ا فقظ همون ظهور اقا دیگه بتونه شرایط را درست کنه خوب پیچوندن دست اندر کاران دررووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا از حلقومشون نمی کشید بیرون چرا فقط حرف و طعنه می زنید؟ چرا با شوخی و ضرب المثل موضوع رو خاتمه میدین؟
به خدا دزدی کردن! می فهمید؟؟دزدی! دیگه چیکار باید بکنن که دزدی حساب بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا به تخلفات تاج، کفاشیان، ساکت و مدیر عاملان پرسپولیس و استقلال که این همه هزینه رودست بیت‌المال گذاشتن رسیدگی نمیشه یا اونا خونشون رنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کمک معیشتی به استقلال کی رو میشه
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۹:۱۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کی به کیه میدونن که هیچ اتفاقی قرار نیست بیوفته میریزن و میپاشن قانون فقط برا بی پولا قانونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رسائی
۱۸:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام متاسفانه اکثر ارگانهای دولتی و نیمه دولتی و خصولتی ها هیچ گونه نظارتی بر امور مالی و هزینه کرد شان وجود ندارد و به عناوین مختلف مدیران برای خود و همراهان و معاونین خود به یارانه کارانه ماموریت فوق العاده فضل وبخشش می نمایند و باید برخورد قاطع و مناسب با این گونه مدیران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین کثافت کاریها انجام میشه که همیشه بودجه کم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۲۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر دم از باغ بری می رسد ....با این اوصاف فدراسیون هم به مانند اوضاع کشور دچار سونامی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ب جاش ی قرارداد خوب با مربی خوب بسته نه مثل قرارداد ویلتموس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجور که مشخص هست دزد خانه بوده.فقط باید این پولها و دوبرابر این پولها گرفته شود. و کلیه این نفرات زندانی و اخراج بشن.فقط اخراج که مشگلی حل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه‌بخور بخوری شده این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۷:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این فدراسیون فساد باید کلا منحل بشه دوباره رای گیری کنند وقتی راس فدراسیون فاسده بقیه دیگه گندیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوردن و زود شروع کرد !
حداقل میزاشتی یه مدت بگذره بعد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خرج ها و ریخت پاش ها که برای ورزش می شه وشده اگر برای ازدواج جوانان شده بود الان بیست ملیون فوتبالیست جوان داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۶:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر شما
حمیم جهنم گوای وجودتان انشاالله در اخرت خوراکتان زقوم باشد که با بیت المال چنین می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
رای گل گهر برگردانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایا کشور به چه سمت و سویی داره میره چرا آخه باید اینجور باشه
به خدا مردم شک ندارند این حضرات قبل از شاغل شدن و اشغال هر پستی باید توسط مراجع ذیصلاح حراست و اداره اطلاعات بررسی صلاحیت بشوند پس چرا باید به اینجا ختم بشه آخه یکی دو تا هم نیست.
این جور که بوش میاد باید خود این مراجع ذیصلاح از کار برکنار شوند اگه این اتفاق نیفته کشور از این بیشتر به فنا میره یکی یه کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فدراسیون دزدان مافیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا این فرد را دستگیر و محاکمه نمی کنند .هر جای دیگری بود با این فرد برخورد می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی فرمان دسته کیسه کش جماعت باشه همینه تازه یکیش رفت فرمان را داد دست دومی خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سر گل گهر بریدن چرا به پرونده گل گهر رسیدگی نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چشممون روشن فقط اینو کم داشتیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمی دانم چرا هر کسی بر مسند مدیریت فوتبال می نشیند یا دزد می شود یا خیانتکار .
آخرین اخبار