دبیر اجرای طرح رمضان اداره کل استاندارد مازندران از تنگ‌تر شدن عرضه کالا‌های غیر استاندارد با ادامه طرح رمضان در خبر داد.

فرزانه طبری نیا گفت: ۵۰۰ مرکز از ابتدای اجرای طرح رمضان در مازندران بازرسی و بیش از ۳۰ کالای غیر استاندارد و نا منطبق با استاندارد شناسایی شد.

همه ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی رمضان از سوی اداره کل استاندارد استان اجرا می‌شود و اجرای این طرح نظارتی یک روز قبل از ماه رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

او می‌گوید: با تشکیل اکیپ هایی، کارشناسان و بازرسان این اداره‌کل از کالا‌های پرمصرف خانوار‌ها نظیر گوشت چرخ کرده، خرما مضافتی، زولبیا و بامیه، انواع شیرینی آردی پر مصرف، شیر پاستوریزه، سوسیس کالباس، روغن آفتابگردان، پنیر تازه و روغن سرخ کردنی را در سطح بازار مورد بازرسی ویژه قرار خواهند داد.

به گفته طبری نیا ۵۲ قلم از کالا‌های مورد هدف طرح همچون گوشت چرخ کرده، زولبیا و بامیه، شیر پاستوریزه، سوسیس کالباس، روغن آفتابگردان، پنیر تازه از سطح بازار استان خریداری و برای بررسی انطباق ترکیبات آن بر اساس الزامات استاندارد ملی ایران در آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد آزمون می‌شود که اگر مشخص شود کالا‌های بررسی شده از نظر کیفی کمتر از حد استاندارد میباشد، ضمن معرفی محصولات به مردم، برخورد‌های قانونی لازم با واحد‌های تولیدی آن محصولات صورت می‌گیرد.

طبری نیا از مردم خواست هنگام خرید کالا‌های مورد نیاز خود به علامت استاندارد کالا‌ها توجه کنند و ضمن ارسال کد ده رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ برای اطمینان از اصالت استاندارد محصول در صورت مشاهده کالا‌های بی‌کیفیت و فاقد این علامت مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.