سرپرست شرکت گاز استان یزد گفت: با گاز رسانی به هشت روستای هدف گردشگری استان در سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۷۳ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.

سعید عقلی گفت: بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی، گازرسانی به روستا‌های هدف گردشگری از سال ۹۳ به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و بر همین اساس در کنار گازرسانی به سایر روستا‌ها و بخش‌های مختلف، برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت پذیرفت و گازرسانی به روستا‌های مذکور آغاز و در سال‌های اخیر ادامه یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز گازرسانی به هشت روستای دیگر به اتمام رسید.

او گفت: با توجه به ۴۳ مورد مصوب هیات محترم وزیران و کمیته ملی روستایی عشایری کشور و ۴۰ مورد مصوب کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در مجموع ۸۳ روستای هدف گردشگری در استان یزد شناسایی شد که از این تعداد، ۷۳ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی به دو روستای دیگر در دست اقدام است.

به گفته او از هشت روستا‌های باقیمانده، سرانه خانوار پنج روستا علی رغم دارا بودن جمعیت بیش از ۲۹ خانوار، فراتر از مبلغ ابلاغی برآورد شده که در صورت ارائه مجوز از شرکت ملی گاز ایران و تامین اعتبارات لازم در سال‌های آتی گازرسانی می‌شود.

این مسئول گفت: گازرسانی به سه روستای دیگر نیز با توجه به دستور العمل و بخش نامه‌های ابلاغی، به دلیل جمعیت زیر ۲۰ خانوار و سرانه خانوار بالا در حال حاضر در برنامه این شرکت قرار ندارد ولیکن در مراحل بعدی و در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های جدید آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

سرپرست شرکت گاز استان یزد افزایش اشتغال، رونق صنعت گردشگری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از جمله اثرات مثبت طرح مذکور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر یزد با دار بودن گسترده‌ترین بافت تاریخی مسکونی کشور و به عنوان نخستین شهر خشتی جهان، یک میراث جهانی به شمار می‌رود و همچنین استان پهناور یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن نقاط گردشگری منحصر به فرد، یکی از جاذبه‌های توریستی کشور محسوب می‌شود لذا توسعه شبکه‌های گازرسانی و گازدار نمودن نقاط مختلف به ویژه مناطق و روستا‌های هدف گردشگری با حساسیت ویژه‌ای انجام پذیرفته تا علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش، خدشه‌ای به بافت تاریخی و طبیعی استان وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.