پنج فضاپیما به همراه گروهی از کاوشگران فضایی شب گذشته از ایستگاه بین المللی فضایی خارج شدند.

پنج سفینه فضایی همچون اسپیس ایکس دراگون، فضاپیما نورثروپ گرومن سیگنوس؛ موشک MS-21 روسیه، فضاپیما تدارکاتی Progress 79 و 80. در ایستگاه فضایی بین المللی پارک شده بودند که . فضاپیمای SpaceX Dragon Endeavor در ساعت 9:10 بعد از ظهر از  ایستگاه فضایی بین اللملی فضایی ماژول هارمونی خارج شد.

به گزارش سایت ناسا؛  این موشک قرار است از مدار خود خارج شود. به گفته مهندسان، فضاپیما اسپیس ایکس دراگون Endeavor در سواحل جکسونویل، فلوریدا ساعت ۱:۰۶ بعدازظهر فرود می‌آید.

براساس گزارش‌ها، مایکل لوپز-الگریا، خلبان لری کانر، متخصصان ماموریت ایتان استیبه و مارک پاتی بعد از هفده روز ماموریت فضایی خود را به پایان  به پایان خواهند رساند. انتظار می‌رودSpaceX Dragon Endeavour ، فضاپیمای Ax-۱، با بیش از ۲۰۰ پوند علم و تجهیزات، از جمله آزمایش‌ها و سخت‌افزار ناسا، به زمین بازخواهد گشت.

موشک اسپیس ایکس Dragon

عملیات مشترک با تیم‌های ماموریت Axiom و SpaceX پایان می‌یابد و پوشش ناسا از مأموریت زمانی به پایان می‌رسد که فضاپیما از منطقه ایستگاه فضایی خارج می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که Axiom Space عملیات ماموریت مستقل برای Ax-۱ را رهبری می‌کند و پوشش مجدد ورود و پاشیدن Dragon را از حدود یک ساعت قبل از splashdown از سر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.