معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: حدود ۳۲ درصد متقاضیان بازار کاشان غیربومی و ۴۵ دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

حسن رمضانی گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت شهرستان کاشان از دهه هفتاد تاکنون یکی از مهمترین دلایل کاهش نیروی کار به بازار شهرستان است و البته بیشتر جوانان کاشانی به دلیل تحصیلات دانشگاهی تن به هر کاری نمی‌دهند.

حدود ۳۲ درصد متقاضیان بازار کاشان غیربومی و ۴۵ دانش آموختگان دانشگاهی هستندهمچنین یک سوم متقاضیان بازار کار در کاشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: اگر چه بخش صنعت از ابزار و ماشین آلات روز استفاده می‌کنند، اما به دانش فنی و تکنولوژی آن آشنا نیستند.
رمضانی همچنین از اجرای ۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته کارگر با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، خانه کارگر، بسیج کارگری و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه در شهرستان خبرداد.
او می‌گوید: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان، دیدار با فرماندار، نشست خبری با خبرنگاران، دیدار با کفیل نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، نشست هم اندیشی اعضای مراجع حل اختلاف با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، دیدار با شهردار کاشان و افتتاح خانه بهداشت ازجمله برنامه‌های هفته کارگر در کاشان است.
به گفته او، نشست با هیات اندیشه‌ورزی اعضای قشر کارگری و مهندسان صنعت، تقدیر از کارگران بسیجی، میقات صالحین و حضور در راهپیمایی روز قدس، دیدار با اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کاشان، جشن روز کارگر، افتتاح پایگاه بسیج، بازدید شبانه از کارگران شرکت و پاکبانان شهرداری، اشاعه مستند شهیدان کارگران شهید و دیدار کارگران بسیجی با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان از دیگر برنامه هفته کارگر در کاشان است.
حدود ۷۰ هزار کارگر در پنج هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، خدماتی، کشاورزی و صنفی دارای کد بیمه، فعال هستند.

برچسب ها: نیروی کار ، رشد جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.