رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد گفت: افزایش قیمت ظرف‌های یکبار مصرف در مشهد مقطعی و به دلیل تقاضای بالای خرید این ظروف در ماه مبارک رمضان است.

قاسمعلی اسلامی فیض‌آبادی گفت: به طور معمول تقاضا برای ظروف یکبار مصرف در ماه‌های رمضان، محرم و صفر هر سال به دلیل مراسم و مناسبت‌های مذهبی افزایش می‌یابد و بدین دلیل از میزان وفور آن در بازار کاسته می‌شود که این موضوع به گرانی و افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد گفت: بعد از ماه مبارک رمضان که تقاضا برای ظروف یکبار مصرف کاهش یافته و به تعداد زیاد از این نوع کالا در مغازه‌ها باقی خواهد ماند، قیمت‌ها فروکش خواهد کرد.

او گفت: با این حال امسال قیمت لوازم پلاستیکی افزایش داشته است که منشا این رشد قیمتی از بورس و محصولات پتروشیمی عرضه شده در آن است.

اسلامی گفت: تولیدکنندگان لوازم پلاستیکی مواد اولیه خود شامل محصولات پتروشیمی را از بورس خریداری می‌کنند، قیمت این نوع محصولات نیز به دلیل افزایش قیمت نفت، تغییر کرده و به قیمت بالاتری نسبت به گذشته عرضه می‌شود.

به گفته او، امسال از یک سو قیمت ۲۰ نوع ماده اولیه تولیدکنندگان پلاستیک بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، از سوی دیگر به دلیل نوسان بورس، مواد پتروشیمی به حد نیاز به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار