تعدادی پله برقی فعال در سطح شهر وجود دارد که به لحاظ ساختاری ناایمن‌اند. به همین دلیل به صورت موقت خاموش و غیرفعال شدند تا خطری جان شهروندان را تهدید نکند.

تعمیر پله برقی‌های خاموش و از کار افتاده در کنار ناوگان زوار در رفته حمل و نقل عمومی به یکی از خواسته‌های پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند که این پله‌ها در کدام منطقه و مسیر قرار دارد. اکثریت آن‌ها چه در مسیر‌های پر رفت‌و‌آمد و چه در مسیر‌های کم تردد حکایت از خاموشی و از کار افتادگی آن‌ها دارد.

تعطیلی پله برقی‌ها

 بعد از کش و قوس‌های فراوان و دعوا میان معاونت‌های خدمات شهری و حمل و نقل بابت نگهداری و راه‌اندازی پله‌ها، این مسئولیت به سازمان زیباسازی شهرداری تهران واگذار شده است.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر در تذکری گفته بود، گزارش‌هایی که از مناطق مختلف رسیده حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد این پله‌ها خاموش و غیر فعال هستند.

پایانه رسالت

تصاویر ارسالی شهروندان نشان می‌دهد که پله برقی‌های پایانه رسالت، پله برقی‌های میدان امام حسین، پله برقی میان اتوبان امام علی سالیان سال است که دیگر برقی بودن را با خود به یدک نمی‌کشند.

به گفته علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران بیشتر پله برقی‌های سطح شهر خاموش نیستند، بلکه خرابند و باید در نظر گرفت که نبود قطعات یدکی و وجود تحریم‌ها این پله‌ها را به این روز انداخته است و سازمان زیباسازی هم قبول کرده است که ظرف مدتی تعمیرات پله ها را در دستور کار قرار دهد.

پله برقی

 وقتی با رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران تماس می‌گیریم تا آماری از پله برقی های موجود دهد، پاسخگویی را  منوط به هماهنگی با روابط عمومی کرد.

با زمان‌آبادی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی هم که تماس گرفتیم، گفت: قرار است آمار و تعداد پله‌های اورهال و تعمیر شده بعد از عید فطر اعلام شود. اما در توضیحی مختصر اشاره می‌کند که تعدادی پله برقی فعال در سطح شهر وجود دارد که به لحاظ ساختاری ناایمن‌اند که به دستور صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی به صورت موقت خاموش و غیرفعال شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران ظرف ۴ ماه آینده ایمن‌سازی و راه‌اندازی پله‌ برقی پل‌های هوایی پایتخت  انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۱:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، من بسیار در سطح شهر تردد دارم و میبینم که بسیاری از پلهای عابرپیاده نیاز به بازسازی و نگهداری دارند، در شهرها مدیران و مسئولین شهری باید همیشه در حال تفکر و ارائه ی خدمات بهتر به شهروندان با بهترین و کم هزینه ترین روشها باشند، تهران هم که کلان شهری بس بزرگ است نباید از این قوانین مستثنی باشد، و پایه و اساس طراحی شهری باید بر ااساس خدمت رسانی بر مبنای ضعیفترین اقشار جامعه باشد که باز اینهم در تهران دیده نمیشود، از دیگر مسائل عدم کنترل ناظرین شهرداری بر سر پیمانکاران زیرمجموعه اش است که جدیت ندارد و استانداردهای لازم را به ایشان یادآوری نمیکنند، و کار بعضا هزینه میشود ولی بسیار بسیار بی کیفیت، از طرفه دیگر بطور مثال بر طبق همین گزارش، اگر شهرداری بخواهد برای تسهیل مردم، کاری مانند اجرای پله برقی را انجام دهد از بی کیفیت ترین پله ها و بی تعهد ترین پیمانکاران استفاده میکند، کار میشود، هزینه میشود، اسما نظارت میشود ولی کاربی کیفیت است، برای این موضوع میتوان به کشورهای مجاور نگاهی انداخت که چگونه در سیستم مدیریت شهر و شهر سازی با درایت پیشرفت نموده اند، ولی ایران هنوز اندرخم یک کوچه است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
از همون اولشم باید پله برقی به همراه آسانسور بر روی پلهای عابرین پیاده نصب می بود نه پله ثابت حتی جوانان و نوجوانان هم از بالا رفتن پله خسته و به نفس نفس می افتند چه رسد به اونهایی که ازشون سن سالی گذشته و بیماریهای مختلف دارند و ناتوانیهای جسمی دارند و یا معلول و یا جانباز ویلچر نشین هستند . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پل عابر بدون آسانسور یا پله برقی = اسکلت فلزی بی مصرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پل عابر بدون آسانسور یا پله برقی مفتش گرونه
آخرین اخبار