توزیع بالغ بر ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی در مرودشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی به نرخ مصوب در این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان گفت: این میزان نهاده شامل ۷۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده مستقیم و ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن خوراک دام آماده بود که در بین بیش از ۸۰ هزار راس دام سنگین و ۵۵۰ هزار راس دام سبک که هویت گذاری شده اند، توزیع شده است.

او گفت: نهاده‌های توزیع شده شامل جو، ذرت دانه‌ای، کُنجاله سویا و سبوس است، نهاده‌های تخصیصی توسط اتحادیه دامداران شهرستان مرودشت و هفت تعاونی دامپروری که زیر مجموعه اتحادیه دامداران هستند تهیه و در بین دامداران توزیع شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به تاثیر منفی خشکسالی بر تامین نهاده‌های دامی به استمرار توزیع نهاده‌های دامی در سال جدید تاکید و گفت: توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب با هدف حمایت از دامداران، ایجاد تعادل در بازار، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: فرایند دریافت نهاده‌ها در دامداری‌های سنتی و صنعتی متفاوت است و دامداری‌های سنتی پس از ثبت نام توسط تعاونی‌های دامداران و تایید در سامانه سپند خوراک دام آماده و دامداری‌های صنعتی از طریق سامانه بازارگاه نهاده مستقیم دریافت می‌کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: درشهرستان مرودشت افزون بر ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار