مدیرکل گمرکات قم گفت: حجم صادرات استان قم در فروردین‌ماه سال‌۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن بیش از ۸۵ درصد رشد داشته‌است.

اسفندیار دریکوندی گفت: در فروردین‌ماه امسال ۲۷هزار و ۲۱۹ تُن کالا از گمرکات قم در قالب ۵۰۰ مورد اظهارنامه جهت حضور در بازار‌های بین‌المللی به کشور‌های هدف صادر شده‌است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۴هزار و ۶۸۶ تُن بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین ارزش کالا‌های صادر شده از گمرکات استان قم طی زمان یاد شده ۱۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۰۹ دلار به ثبت رسیده‌است، این رقم در مقایسه با میزان صادرات استان در فروردین‌ماه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۴۱۴هزار و ۶۰ دلار بوده‌است بیش از ۵۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریکوندی در ادامه با اشاره به وضعیت واردات استان نیز،گفت: در فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۳۵۰ تُن کالا در قالب ۱۴۵ اظهارنامه به ارزش ۹ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۵۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که بیشتر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و نیز لوازم و تجهیزات مورد استفاده واحد‌های تولیدی فعال در قم است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این که هدف گمرکات قم حمایت از فعالان اقتصادی برای گسترش حجم تجارت خارجی استان است، گفت: در امسال شرایط صادرات کالا‌های ساخت استان قم به بازار‌های هدف بین‌المللی با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی تسهیل خواهد شد.

دریکوندی گفت: مقابله با قاچاق از جمله راهکار‌های حمایت از فعالان اقتصادی استان برای گسترش حضورشان در بازار‌های داخلی و بین‌المللی است و در همین رابطه گمرکات استان قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی در این امر از تمام ظرفیت‌های در اختیار اداره کل استفاده می‌کند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: در همین خصوص طی فروردین‌ماه امسال تعداد ۳۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال در اداره کل گمرکات استان قم تشکیل شد و برای طی مراحل رسیدگی در اختیار مراجع قانونی ذیصلاح قرار گرفت.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار