هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه، از تل آویو خواست تحقیقات فراگیر و شفاف درباره موارد توسل به زور اجرا کند.

تور وینسلند در گزارش خود به شورای امنیت، گفت: می‌خواهم بر لزوم بازخواست همه عاملان خشونت‌ها و محاکمه سریع آن‌ها تاکید کنم. نیرو‌های امنیتی باید حداکثر خویشتنداری را از خودشان نشان دهند و فقط زمانی به نیروی مرگبار متوسل شوند که امکان اجتناب از آن برای حمایت از جان افراد، وجود نداشته باشد. من به صورت ویژه از ادامه قتل و زخمی شدن کودکان نگران هستم و مقامات اسرائیلی را به اجرای تحقیقات فراگیر و شفاف درباره همه موارد استفاده بیش از اندازه به زور، تشویق می‌کنم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: از اسرائیل می‌خواهم به تخریب مستغلات فلسطینی‌ها در قدس شرقی اشغالی و کوچ اجباری و تبعید فلسطینی‌ها پایان دهد و با برنامه‌ای موافقت کند که اجازه ساخت و ساز قانونی به آنان را بدهد و نیاز‌های توسعه‌ای آنان را برآورده کند. در مدتی که این گزارش درباره آن تهیه شده است، شاهد اقدام مقامات اسرائیلی در تخریب یا تصرف ۲۷ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها در قدس شرقی اشغالی بودیم که باعث آواره شدن هشت فلسطینی از جمله چهار کودک شد.

این مقام سازمان ملل نیز اذعان کرد که عملیات تخریب، به این علت اجرا شد که رژیم صهیونیستی مجوزی برای ساخت و ساز نداده بود و تقریبا برای فلسطینی‌ها غیرممکن است که مجوز ساخت و ساز دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار