هیچ موردی از ابتلا به سرخک در خمین گزارش نشده است.

دکتر معصومه رضایی منش سرپرست معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین درباره وضعیت این شهرستان نسبت به بیماری سرخک توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

۱۴ نمونه مشکوک ابتلا به سرخک در سال ۱۴۰۰ و ۵ مورد امسال به سرخک در خمین مشاهده که نمونه آن پس از انجام آزمایشات لازم بطور قطع منفی اعلام شده است و خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی گزارش نشده است.

به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری معاونت بهداشتی دانشکده فعالیت‌های آموزشی در پایگاه‌های بهداشتی و فضای رسانه‌ای را انجام داده است.

واکسیناسیون یکی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در دوران کودکی است، و با مشاهده تب، سرفه، دانه‌های قرمز روی سطح پوست بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه و دارو‌های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.

سرخک یکی از بیماری‌های به شدت واگیردار است به طوری که بیش از ۹۰ درصد افراد غیر ایمن که در تماس با فرد بیمار باشند به این بیماری مبتلا می‌شوند.

دوره نهفته بیماری سرخک ۱۰ الی ۱۲ روز است و از ۲ الی ۴ روز قبل از ایجاد دانه‌های پوستی تا چهار روز پس از آن قابلیت سرایت دارد.

پس از طی دوره نهفتگی بیماری سرخک علائم مقدماتی شامل تب، بی‌اشتهایی، بیقراری، سرفه، آبریزش بینی، قرمزی و التهاب چشم ظاهر می‌شوند.

عفونت گوش میانی، عفونت ریه، اسهال، تشنج ناشی از تب، کوری و التهاب مغز از عوارض شایع بیماری سرخک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.