معاون شهر سازی شهردار گفت: تهران سالانه به ۱۵۰ هزار واحد مسکن نیاز دارد و بر اساس آمار‌های جهانی در بحث مسکن فقط شهر دمشق وضعیتی بدتر از ما دارد.

صارمی گفت: تهران سالانه به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی احتیاج دارد و این به گونه‌ای است که از سال ۹۳ تعداد واحد‌ها به سالانه ۶۵ هزار واحد رسیده است و به رغم فشار تقاضا عرضه پایین آمده است به گونه‌ای که یک متر واحد مسکونی مثلا در خیابان کارگر شمالی در سال ۹۷ هفت میلیون بوده، اما حالا ۸۰ میلیون شده و این افزایش در عرض ۳ سال رخ داده است.

به گفته معاون امور شهرسازی شهرداری تهران، سال گذشته تنها ۵۳۰۰ پروانه صادر شده و آمار‌ها نشان می‌دهد وضعیت در این حوزه خوب نیست و امسال حتی تعداد پروانه‌های صادره به نسبت سال ۹۹ هزار و ۷۰۰ پروانه کمتر شده و این در حالی است که بسیاری از مناطق همچون منطقه ۲۱ ظرفیت پذیری جمعیت دارد.

او گفت: در استان تهران ۸۰ درصد زیر خط فقر مسکن هستند و  ۴۳ درصد از ساکنان تهران اجاره نشست هستند که البته بر اساس تعریف‌ها اگر سهم هزینه مسکن در سبد خانوار بیش از ۳۰ درصد باشد، خط فقر مسکن اعلام می‌شود.

برچسب ها: شهرداری ، مسکن ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۱:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، خوب همین است که دیگر هیچ کسی توانایی خرید ملک را ندارد، این گرانی و تورم لجام گسیخته، کار کیست؟ چرا باید در عرض مدتی به این کوتاهی قیمت ملک ده برابر گردد؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ قیمت مسکن مهر و مسکن ملی که تازه گی کلید خورده نیز به همان گونه بالاست و دیگر رنگ و بو و معنی مسکن مهر معنایی ندارد، با این گرانی مصالح و ساخت و سازهای بی کیفیت فقط سود کلان آن در جیب سوداگران ساختمان میرود ولاغیر، یعنی بقول بزرگی که فرمودند ما رکورد زدیم، مصداق دارد، قیمت ملک در اقصی نقاط کشور به طرز وحشتناکی بالا رفته و مسئولین مانند کبک سر در برف و بیخیال از دغدغه ی ملت.
آخرین اخبار