مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت:شرکت گاز زنجان برای عبور بیل مکانیکی پیمانکار این شرکت از روی پل تاریخی سردار زنجان،خسارت پرداخت می کند.

 ارجمند گفت: صبح امروز مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با همکاران خود برای ابراز تأسف از اقدام پیمانکار این شرکت برای عبور بیل مکانیکی از روی پل تاریخی سردار در اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان  در این دیدار گفت: این شرکت ضمن قبول تخلف پیمانکار این پروژه، حاضر به پرداخت تمامی خسارت‌های واردشده به این پل تاریخی است و همچنین برای پیمانکار، مشاور و ناظر این پروژه توبیخ درج شد.

او می گوید: من بعد در تمام پروژه‌های اجرایی گازرسانی و لوله‌گذاری باید ضوابط و مقررات میراث‌فرهنگی بیش از پیش مدنظر پیمانکاران قرار گیرد و نسبت به قبل بااحتیاط و دقت عمل بیشتری انجام شود.

سلیمانی نژاد گفت: مجموعه‌های تاریخی_فرهنگی و موزه‌ها همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست که فقدان آن‌ها غیرقابل‌جبران است. حفاظت از آثار تاریخی و باستانی به این دلیل است که ما به داشتن فرهنگ و تمدن پیشینه تاریخی اذعان کنیم و به همه دنیا بگوییم که ما ریشه‌داریم و ریشه داشتن برای هر کشوری مسئله مهمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان هم در  ادامه این دیدار گفت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث‌فرهنگی آن است. آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند؛ بنابراین حفاظت و حراست از آن‌ها امری ضروری است به‌ویژه آنکه نسل‌های آینده نیز باید این میراث گران‌بها را پاسداری کنند. باید تمهیداتی اندیشید تا از این آسیب‌ها جلوگیری شود تا این اثر تاریخی که در معرض دید عموم مردم است باید سالم نگهداری شود.

ارجمند گفت: پس از مطلع شدن نیرو‌های یگان حفاظت از تخلف پیمانکار پروژه بلافاصله در محل حاضر شدند و عملیات را متوقف کردند و واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و دفتر فنی معاونت میراث‌فرهنگی در حال تخمین خسارت وارده است تا بلافاصله عملیات مرمتی آغاز شود.

او می گوید: حضور مدیرعامل و کارشناسان شرکت گاز نشان از اهمیت دادن دستگاه‌های اجرایی و مردم این استان به آثار تاریخی دارد که برای کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان بسیار باارزش و قابل‌تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باتشکر لطفا در حفظ ومرمت آثار باستانی دقت بیشتری بعمل آید