پاسخگوئی به نیاز‌های روز، مهمترین انتظار جامعه از دانشگاه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر پاسخگوئی به نیاز‌های اجتماعی مهمترین وظیفه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است و اگر اهمیت این ماموریت بیشتر از توسعه مرز‌های دانش نباشد، کمتر از آن نیست.

 حسین مدرس خیابانی در بازدید از مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواستار تقویت نقش آفرینی دانشگاه‌های استان در فرایند توسعه شد و گفت: بدون در نظر گرفتن نقش دانشگاه‌ها امکان توسعه استان وجود ندارد.

او  شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد را نقطه تماس نظام سلامت با نظام اقتصاد عنوان کرد.

خیابانی گفت: برای انجام هر فعالیت خدماتی الزاما باید به موضوع اقتصاد، تامین منابع مالی و موضوع اشتغال توجه داشته باشیمو حوزه دانش بنیان نیز از این امر مستثنی نیست.

مدرس خیابانی شکل گیری زیست بوم‌های مستقل دانش بنیان را منوط به ایده پردازی‌های اقتصادی دانست و افزود: توجه به مزیت‌های نسبی و قطعی هر منطقه راهکار مناسبی برای اقتصادی شدن و سودآور شدن ایده‌های تجاری سازی شده است.

او تولید و بهسازی تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط با آن را از مزیت‌های مهم مرکز رشد علوم پزشکی برشمرد .

خیابانی گفت: با توجه به نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان سیستان و بلوچستان حوزه تجهیزات پزشکی ارزش افزوده اقتصادی قابل قبولی را برای فناوران این حوزه بدنبال خواهد داشت.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و فعالان حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر ضرورت استعدادیابی و سرمایه گذاری انسانی در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و خطاب به اساتید دانشگاه در استان گفت: استعداد‌های کارآفرینی را از کلاس‌های درس شناسایی کنید.

او گفت: بر اساس تجارب جهانی بیشتر از ۹ درصد از ایده‌های نو به محصول نهایی تبدیل نمی‌شود و بهمین دلیل باید فضا را بقدری برای ارایه ایده‌های نو فراهم و آماده کنیم که از دل بیشمار ایده نو، شاهد ظهور تعداد قابل قبولی محصول و یا خدمت کاربردی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار