مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون مقاوم سازی ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان ایجرود انجام شده است.

خواجه‌ای مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد اعلام کرد و گفت: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تا کنون، از تعداد ۹ هزار و ۲۶۹ واحد مسکونی روستایی ۴ هزار و ۸۹۸ واحد را مقاوم سازی کرده  که ۵۳ درصد کل واحد‌ها را شامل می شود.

او به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستا‌ها و خدمت به محرومین اشاره کرد و گفت: ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد این روستاها، تهیه شده و در حال حاضر نیز ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح  هادی تاکنون، از مجموع ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار ایجرود در  ۴۵ روستا این طرح اجرا شده که ۶۰ درصد کل شهرستان را شامل می شود.

خواجه‌ای با تأکید بر اینکه بااجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستا‌ها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستا‌ها هستیم، گفت: جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر اصولی و غیر فنی در روستا‌ها با اجرای طرح‌های هادی می‌تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه روستا‌ها شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: فراهم کردن امکانات در روستا‌ها یکی از مهمترین بستر‌های توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستا‌ها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد؛ که در این راستا، مسئولین باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

او به بحث صدور سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی باهمکاری اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد ۹۲۶۹ واحد مسکونی روستایی در شهرستان برای ۹۲۰۳ واحد مسکونی سند مالکیت صادر و تحویل مالکین کرده که ۹۹ درصد واحد‌های مسکونی را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.