رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید و کمبود بارش‌ها خسارت به مزارع (گندم و جو) تقریباً ۱۰۰ درصد است و تنها در صورت بارش‌های بهاری، حبوبات با درصد خسارت کمتر قابل برداشت خواهند بود.

به گفته آقای خدارحمی،در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مقدار ۱۹۵۷ هکتار گندم، ۴۶۴۰ هکتار جو، ۳۴ هکتار نخود و ۱۵۶/۶ هکتار عدس در سطح شهرستان ایلام کشت صورت گرفته است.

او می گوید: با توجه به بروز خشکسالی شدید و کمبود بارش‌ها خسارت به مزارع (گندم و جو) تقریباً ۱۰۰ درصد است و تنها در صورت بارش‌های بهاری، حبوبات با درصد خسارت کمتر قابل برداشت خواهند بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: میزان بارش‌ها در سال جاری ۱۸۹ میلیمتر بوده و نسبت به سال گذشته (۳۴۹ میلیمتر) کاهش ۴۶ درصدی و نسبت به بلند مدت ۶۴ درصد کاهش داشته است.

او می گوید: میزان اراضی بیمه‌شدگان شهرستان ۱۲۵۱ هکتار است که برآورد میزان خسارت انجام و اعلام شده و قطعاً به بیمه شدگان خسارت پرداخت می‌شود ولیکن پرداخت غرامت اراضی غیر بیمه‌ای فعلاً خبری نیست و منتظر تصمیمات سازمان هستیم.

او گفت: در سطح شهرستان یک مرکز خرید گندم واقع در بخش سیوان موجود است که محصولات برداشت شده کشاورزان را دریافت می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: تعداد کمباین بومی شهرستان جهت برداشت محصولات کشاورزی ۳ دستگاه و ۳ دستگاه هم خریداری شده است و در سال‌های طبیعی و غیر خشکسالی از کمباین‌های مهاجر شهرستان‌های همسایه استفاده می‌شود.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، بی آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.