اداره کل روابط عمومی حفاظت محیط زیست متن گزارش ارسالی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص دلایل تلف شدن پلنگ قائمشهر را منتشر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در پی دستور رییس سازمان حفاظت محیط زیست به سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص تهیه گزارش ظرف مدت ۲۴ ساعت درباره دلایل وقوع، اقدامات انجام گرفته و تخلفات احتمالی در موضوع تلف شدن یک قلاده پلنگ در محدوده شهرستان قائمشهر، اداره کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست متن گزارش عطالله کاویان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران را به منظور تنویر افکار عمومی به شرح ذیل منتشر کرد:

حوالی ساعت ٥:٣٠ صبح مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ ورود یک قلاده پلنگ به ساختمان بانک صادرات خیابان ساری شهرستان قائمشهر مشاهده و مراتب ابتدا به آتش نشانی و سپس به محیط زیست قائمشهر و عوامل انتظامی و فرمانداری اطلاع رسانی گردید.

پس از کسب اطلاع از حضور پلنگ در داخل شهر و سکونتگاه انسانی، هماهنگی‌های اولیه برای ایجاد امنیت و کنترل تردد مردم به عمل آمد و مأمورین محیط زیست به همراه مأمورین نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر در محل مستقر و منطقه تا شعاع صدمتر مهار گردید، اما ممنوعیت تردد برقرار نگردید.

پس از اندک زمانی، تجمعات مردمی در محل حضور پلنگ زیاد شده و با ازدیاد رفت و آمد مردم، پلنگ دچار استرس و اضطراب شده و حوالی ساعت ٧ صبح از ساختمان بانک صادرات به داخل خیابان متواری و متاسفانه، مردم و ماشین‌ها نیز به همراه آن حرکت کردند.

پلنگ در حین فرار یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی را از ناحیه کتف زخمی کرد. در پی آن مأمورین انتظامی و محیط زیست اقدام به تعقیب پلنگ برای بیرون راندن و فرصت فرار آن از شهر کردند که در این حین پلنگ پس از طی مسافتی وارد یکی از خیابان‌ها شده و درون کوچه بن بست، وارد حیاط یک خانه مسکونی گردید. در این مرحله بدلیل همزمانی با شروع فعالیت روزانه مردم و مدارس، گشت زنی خانه به خانه برای یافتن پلنگ توسط مامورین نیروی انتظامی و محیط زیست به مدت حدود یک ساعت انجام گرفت.

در حیاط یکی از اهالی منطقه که مامور نیروی انتظامی مشغول شناسایی بوده است، به یکباره پلنگ به نامبرده حمله و وی از ناحیه پشت دچار جراحات گردید. در این هنگام با سر و صدا و فریاد استمداد خواهی فردی که مورد حمله پلنگ قرار گرفت و همزمان شنیدن صدای غرش پلنگ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر که در جستجوی پلنگ در محل حضور داشت، متوجه می‌شود که پلنگ در پی سر و صدای مأمور زخمی، نامبرده را رها و به کوچه مجاور، به سمت یکی دیگر از مأمورین انتظامی و ایشان حرکت کرد.

در این زمان همکار محیط زیست برای دور نمودن پلنگ ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی می‌نماید، اما با توجه به بن بست بودن کوچه، پلنگ به سمت وی یورش و خیز برداشته و آماده حمله به ایشان بوده است که در این لحظه و در فاصله حدود ۱.۵ تا ۲ متری اقدام به شلیک به سمت پلنگ می‌نماید که پلنگ زخمی شده و مجدد وارد حیاط خانه‌ای در انتهای کوچه می‌گردد.

با توجه زخمی بودن پلنگ، تا رسیدن ادوات بیهوشی محدوده تحت نظارت کامل بوده و سپس با دارت و بیهوشی ضعیف، حیوان زنده گیری و سریعاً به پناهگاه حیات وحش سمسکنده در ساری منتقل گردید، اما با توجه به جراحات وارده و خونریزی، تلف گردید. متعاقب این اتفاق، کالبد گشایی و نمونه برداری برای آزمایش بیماری هاری نیز صورت گرفت.

در ارتباط با انتقاد وارده مبنی بر کندی و تعلل در برنامه زنده گیری و انتقال ادوات زنده گیری به استحضار می‌رساند، با توجه به نداشتن دامپزشک همکار و مقیم در استان، با یک نفر از دامپزشکان مجرب که سابقه همکاری ١٥ ساله با این اداره کل و سازمان حفاظت محیط زیست دارد، قراردادی جهت اخذ خدمات در مواقع ضروری جهت امداد و نجات حیات وحش و نظارت بر بیماری‌ها و درمان مراکز تکثیر در اسارت دشت ناز و سمسکنده وجود دارد، که در روز واقعه با نامبرده در ساعات ابتدایی اطلاع از حادثه تماس برقرار و با توجه به عدم پاسخگویی با مراجعه حضوری به منزل ایشان در شهر ساری مشخص گردید که نامبرده بنا به هماهنگی با دفاتر تخصصی سازمان، برای پیگیری پروژه یوزپلنگ در منطقه توران سمنان حضور داشته است.

با توجه به در دسترس نبودن نامبرده با فردی دیگر که توانایی و تجربه لازم برای این فعالیت را دارا بوده و ساکن یکی از روستا‌های شهرستان نور می‌باشد، هماهنگی انجام گرفته و نامبرده بدلیل بعد مسافت حدود ساعت ٩ به منطقه اعزام گردید، امّآ قبل از رسیدن ایشان به محل واقعه پلنگ از محل اولیه متواری و وقایع پیش گفته یعنی ورود به منازل مسکونی افراد و حمله به دو نفر از مأمورین انتظامی صورت گرفته و در پی یورش و نزدیک شدن به مأمور محیط زیست شلیک به پلنگ انجام گرفته بود. لازم است به عرض رسانده شود، در صورت عدم مداخله و تیراندازی از سوی مأمور محیط زیست، بنا به تجمع بسیار زیاد مردم، احتمال بروز فاجعه جدی به افراد وجود داشته است.

نکته دیگر که راجع به زنده گیری حیوانات وحشی و گوشتخواران بزرگ جثه که وارد محیط شهری و سکونتگاه‌های انسانی شده و تجمعات مردمی وجود دارند، قابل عرض می‌باشد، این است که امکان دارت نمودن حیوان آزاد و رها که هر لحظه احتمال حمله و جابجایی وجود دارد، برای اینکه فرد دارت کننده امکان تعقیب حیوان در حال فرار به نحوی که امکان حمله حیوان وجود نداشته باشد و دارت نیز به موضع هدف بر نقطه خاصی از بدن حیوان (عضلات ناجیه گردنی و ران) هست برخورد نماید، لازم است، حیوان پس از دارت شدن تا حداقل زمان لازم برای القاء بیهوشی ١٠ تا ١٥ دقیقه کمترین تحرک را داشته باشد.

عامل جابجایی و حرکت حیوان که با انقباضات عضلانی همراه است، موجب می‌شود یا دارت به بدن حیوان خوب وارد نگردد و یا باعث برگشت خون به سرنگ و عدم تزریق و عدم بیهوشی کامل حیوان شده و در فرصت القاء بیهوشی قطعاً بروز رفتار تهاجمی پلنگ وجود خواهد داشت.

معمولاٌ بیهوشی از طریق دارت کردن سرنگ حاوی ماده بیهوش کننده برای شرایطی که حیوان در اسارت بوده و یا گرفتار در تله و بی حرکت است کاربرد دارد و در شرایط این چنینی لازم بود با تخلیه کامل محل حضور پلنگ مفرّی برای خروج و راه فراری برای آن اندیشیده شود، که در واقعه اخیر، متأسفانه بدلیل تجمعات مردمی علیرغم تلاش‌های زیادی که توسط همه عوامل حاضر در محل واقعه انجام شد، این فرصت فراهم نشد و پلنگ نیز به جای حرکت در مسیری مستقیم که به اراضی کشاورزی منتهی می‌شد، در فاصله حدود یکصد متری به کوچه‌ای بن بست و حیاط مسکونی منازل مردم تغییر مسیر داده و بروز رفتار عصبی و استرس به پلنگ و حمله به افراد در نهایت مأمور محیط زیست علی رغم شلیک تیر هوایی و در وضعیتی که پلنگ در فاصله کمتر از دو متری بوده چاره‌ای جز حفظ جان خویش و جمعیت حاضر در صحنه و شلیک به پلنگ در آن لحظه پر استرس نداشته است.

ضمناً چگونگی ورود پلنگ به محدوده مسکونی و اینکه مبدأ پلنگ از طبیعت بوده و یا از نمونه‌های تحت نگهداری قاچاق نزد افراد، بررسی اولیه شامل بازدید از مکان مضنون به نگهداری غیر مجاز حیوانات که در فضای مجازی بازتاب داشت و کنترل دوربین‌های مدار بسته یکماه اخیر مکان مذکور با اخذ نظر مقام قضایی انجام شد که برای این محل طی اقدامات تشریح شده شواهدی بدست نیامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۲۱:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
چرا بایدانسان باعث بشه که در حوزه‌ی این پلنگ با شکار بی رویه غذا برای اون کم یاب بشه و اون پلنگ بی چاره به شهر برای غذا پناه بیاره و مردم کم عقل وایستن سلفی وعکس با اون بگیرن در ضمن در شهر به این بزرگی نباید این تدابیر از سوی دولت برای حفاظت محیط زیست که نزدیک جنگل کشیده بشه و فرد آموزش دیده در این مکان نباشد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند سالی هست لقب پلنگ رو مردم برای برخی ها انتخاب کردن. پلنگ مرحوم صرفاً به دعوت رسمی برای دیدار این عزیزان وارد شهر شده بود. که این پسر عموهای خلف وعده کردن و رسم مهمان نوازی رو بجا نیاوردن. قاتل اصلی همین بزرگوارن هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با عرض سلام و ادب، ضمن احترام به دوستان عزیز که دلایل حضور پلنگ در مناطق مسکونی رو ذکر کردن، به نظر اینجانب مدتهاست که افراد شرور در هر شهری لقب پلنگ رو برای خود اختصاص دادن. به نظر اینجانب مرحوم (پلنگ تلف شده) جهت دیدار از دوستان و آشنایان و چه بسا برای میهمانی به شهر وارد شده، که رسم مهمان نوازی توسط این عزیزان رعایت نشد و منجر به فوت این عزیز سفر کرده گردید
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۴:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولا اون مامور وقتی تخصص نداره نباید میرفت جلو که پلنگ حمله کنه , وقتی ام که حمله کرد همکارش بهترین کارو برای نجات جون یه انسان انجام داده , سوال اینجاست که چرا شهر به این بزرگی و با اینهمه حیات وحش مختلف نباید یه تفنگ بیهوشی به هرکدوم از ارگانهای مرتبط بده ؟, واقعا جای تاسفه که یه مشت حروم خور حروم لقمه شدن مسئول که حتی نمیتونن در سمتی که دارن درست کار کنن , بعد همشون دهن گشادشون و باز میکنن و مرگ بر این کشور و اون کشور میگن اما پای انجام کار هنشون اندازه ی یه الاغ حالیشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اینکه پلنگ کشته شد واقعا جای تأسف هست ولی تو اون شرایط اون مأموری که شلیک کرد مطمئنا راهی جز این نداشت چون تو اون لحظه وبا نداشتن امکانات وقتی جون انسانی در خطره ما هم بودیم برای نجات جون انسان همچین کاری میکردیم حرفهای شما همه درست باید امکانات داشتن تا زنده گیری میکردن ولی الان به جای اون مامور یه بچه زیر چنگال‌های اون پلنگ بود بازم این حرفو می‌زدین یا خودتون اقدام میکردین مثلاً اگه یه سگ به خانوادتون حمله کنه میگین بزار خانوادم بمیره ولی سگ زنده بمونه حالا هر حیوانی
Iran (Islamic Republic of)
فرهادخورشیدی ازتبریز
۱۷:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام جان انسان خیلی خیلی واجب ترازیک پلنگ است وپلیس بهترین کارراانجام داده وازجان مردم دفاع کرده وآفرین برایشان .امروزه همه شده اندحیوان دوست.سگ دوست گربه دوست پلنگ دوست .اماازحال همسایه هایشان بی خبرندوای برما!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا همه شدن حامیِ پلنگ. کدومتون خودتونا گذاشتین جای اون مامورِ بیچاره. بنده خدا تو اون لحظه شاید تموم حواسش آسیب نرسیدن به مردم بوده. مخصوصا اینکه پلنگه وارد منازل مسکونی و شخصی شده بوده. هممون بالای گود نشستیم میگیم لِنگِش کن. تو انسانی که میگی: حالا چند نفرم میمردن طوری نبود. امثاله تو به خاطر لجبازی با یه سریا حاضرین همه را لِه کنید. بیچاره اون مامورِ وظیفه شناس. اگه نمیزدشم و یه نفر یه جوری میشد، همه میگفتن پس این مامورا اونجا چیکار میکردن. امثالِ ایشون احتمالا میگفتن یعنی جونه یه پلنگ مهمتر از جونِ یه حیوون بود. چرا نکشتنش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش این پلنگ واردروستای مامیشدوهمه گوسفندامونو اسیب میزدولی مطمعنم زنده رهامیشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول آموزش موش گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تک تیر انداز حداقل به پاش شلیک می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی دراستان مازندان به این وسعت ما دکتر دامپزشک نداریم چرا تیم اتش نشانی که یکی از وظایف انها نجات حیوانات است نه تور داشته ونه تفنگ بی هوشی این نشان میدهد که چقدر ما از امکانات بی بهره وبرای حیوانات ارزشی غائل نیستیم و سازمان حمایت از حیوانات یا نداریم ویا کاربردی ندارند چون برای انسان ارزشی غائل نیستن چه برسد به حیوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای بابا بد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسی که به سمت این حیوان در حال انقراض شلیک کرد و باعث مرگش شد باید اعدام شود تا مردم راضی شن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از قبل باید مواد بیهوش کننده میبردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا که مگه چند تا پلنگ تو ایران هست حیوونکی حیف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا متاسفم براتون که هیچی بلد نیستید
حیوون بیچاررو که از گرسنگی پناه اورده تو شهر زدید کشتید
الهی بد به روزتون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امان از وقتی که افراد بی عرضه وناتوان در صدر امور قرار بگیرند در این گزارش که حکایت از بی کفایتیها دارد موارد ذیل حائز اهمیت است: ۱- وجود پلنگ در قائم شهر با توجه به فاصله نسبتاً زیاد با جنگل مسلماً مربوط به نگهداری غیرمجاز توسط اشخاص است که به راحتی قابل شناسایی و برخورد میباشد۲-با مشاهده پلنگ در بانک گرچه ترس بر کارکنان مستولی شده بود ولی میش با هدایت کارکنان به یکی از اطاقها و بستن درب زنده گیری را با کمترین هزینه انجام داد ۳- جستجوی خانه به خانه برای پلنگ آنهم توسط افراد ناکارآمد زائیده حماقت افراد بی کفایتی که داعیه حفظ محیط زیست دارند ۴-حضور دامپزشک کجای این اقدام لازم بود و اگر لازم هست چرا بی کفایتهای تکیه زده بر مسند اولاً فقط با یک نفر آنهم بصورت غیرمقیم قرارداد دارند ثانیاً چرا در منطقه ای مثل مازندران فقط یک نفر ۵- چرا در خبر اولیه علیرغم کشتن حیوان به دروغ خبر از زنده گیری داده شد؟
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۰:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میشد که زنده بمونه
Iran (Islamic Republic of)
متخصص
۱۸:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملت همیشه کارشناس
به جای این حرفا یه کوچولو فرهنگ تو زمینه رانندگی و خرید و شکار و حفظ محیط زیست و فضای مجازی و....یاد بگیرید.همدیگه رو پله قرار ندید تا برید بالا یه کوچولو به فکر همدیگه باشیم از همین حالا هم شروع کنیم دیر نیست حداقل ۳۰ سال از کشورهای نمی گم اروپایی حتی آسیایی عقبیم چی برای آیندگان داریم به میراث میذاریم هیچی فقط شدیم نابودگر
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۶:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پلنگ بیچاره هنوز بزرگ نشوده بود
Austria
کامیار
۱۵:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ینی ی تانکر آب هم نمیتونستن بفرستن و با فشار قوی آب از تانکر آتش نشانی حرکت پلنگ رو کند کنن و بگیرنش
Austria
کامیار
۱۵:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ینی ی تانکر آب هم نمیتونستن بفرستن و با فشار قوی آب از تانکر آتش نشانی حرکت پلنگ رو کند کنن و بگیرنش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم باید از ماموری که شلیک کرد تشکر کرد یا انزجار ورزید، ولی سوالی مطرح هست، آیا مامور متخصص زنده گیری بود؟ مامور متخصص در شلیک دارت بیهوشی بود؟ مامور تجهیزات لازم و مناسب جهت زنده گیری داشت؟ اگر نبود اگر نداشت، چرا ورود کرد؟ خب صبر میکرد، مردم رو از محدوده دور میکرد، ارامش رو بر قرار میکرد، و جیمزبان بازی در نمی آورد، که باعث حمله پلنگ شود، و حال برای نجات خودش شلیک کند و باعث تلف شدن حیوان شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جهنم که پلنگ مرد.جان انسان مهم هست یا حیوان.خدا رحم کرده به بچه ها حمله نکرده.بره بدرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط ماست مالی کنید
یعنی تو اداره محیط زیست مازندران یک نفر بلدکار نیست خب معلومه که نیست منتظریم از نور آدم بیاد پس چیکار دارید میکنید......
اصلا شک دارم که دارت بیهوشی داشتین!!!
تو خونه مردم رفت بعد یک ساعت دنبالش بودین؟؟؟ خنده دار نیست چی دارید میگید
اصلا همش درست که مغذرت خواهی نباید که یک قلاده پلنگ رو کشتین یا این همه وقت ملت رو گرفتین....
بعد ما منتظریم جلو پتروشیمی میانکاله رو شماها بگیرید متاسفانه تو مملکت امثال شما که ناکارامد هستن زیادن
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماشاالله یه کتاب شرح ماوقع نوشته! درصورتیکه میشد درچند خط نوشت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم کشور ما هم همیشه موبایل بدست بجای کمک با تجمع فقط باعث مشکل در هر زمینه ای می شوند و بجای دور شدن از محل حادثه باعث بحران بیشتر می شوند بهت است فقط از محیط بانان استفاده شود چون آنان با شرایط حیوانات بهتر آشنایی دارند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تیر هوایی چیه این وسط؟ مگه پلنگ حالیش میشه اخطار یک دو سه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخیه بدبخت بد مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما ایرانی‌ها نشون دادیم مدیریت تو هیچ کاری رو بلد نیستیم این هم گواه این داستان مطمئنن اگر کشور اروپایی بود این قضیه خیلی تمیز جمع میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از اینکه یه پلنگ تلف شد باعث تاسف هست
ولز کاربر محترمی که می فرماید یه آدم کمتر فکر کنند تصادف کردند
شما خودت دوست دارید یکی از عزیزانت به اینصورت کشته شوند
وبفرمایید یکی کمتر ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر من تو همچین مواقعی مردم رو تا صد متری پلنگ باید دور کرد و یواشکی و بدون دیده شدن گوشت آلوده به مواد بیهوشی بندازن جلوش تا بخوره و بیافته بعد برن بگیرنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مامورای محیط زیست که صدقه سر همین پلنگ و یوز پلنگا دارن حقوق میگیرن چطور جرات کردن به طرف یه پلنگ شلیک کنن
ماموری که بلد نیست چطور پلنگ بگیره غلط میکنه دنبال پلنگ میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چیزی که تو این مملکت زیاده آدم ولی صد تا پلنگ هم نداریم حالا چند نفرشونم کشته میشد مگه چی میشد نسل ایرانی منقرض میشد ؟
حالا فکر کنن تصادف کردن مردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی از بالامحل علیا جنب گذر مرادبیگ و حسام بیگ
۰۲:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلوم میشه مامورای محیط زیست از همه بدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مامور محیط زیستی که خودش قاتل وحوشه مفتش گرونه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله پور
۰۷:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باتشکر از زحمات افراد درجلوگیری ازحوادث این چنینی که قابل پیش بینی نیست ولی درهر حال قصور اتش نشانی نه تنها توجیه نمیشود بلکه دراتفاقات این چنینی مردم اصلا اموزش ندارند کاش مانند نذری گرفتن یک گوشه جمع میشدند وجلو نمیامدند که ان حیوان بترسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یاقادر.بلی جای تاسف که پلنگ مرد.
اما ایا درس عبرتی خواهیم گرفت .اینگونه اتفاقات فراوان میافتد . مادری که وقت زایمانش است. مردمی که موقع الودگی هوا .تیرهای برقشات میترک.درخوزستان
بچه ها ویا مردمی که درکوچه وبرزن سگهای ولگرد ازارشان میدهد. و....... کجایند مسولین منصف با تجهیزات لازم؟!
وای برکشورم که چقدر عقب مانده ومرگ برامریکا وانگلیس
که مردم ما را خام نگه داشته اند. یابصیر.بصیرت بده.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وای پلنگ در ادبیات مظهر خشم معرفی شده. مظهر زخم معرفی شده. اگر یه گله گاو و گوسفند اونجا بود شاید کار به اینجا نمیکشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرانسان بیتجربه میدونه قبل از رفتن باید تمام لوازم مورد نیاز ازجمله دارت بیهوشی همراه داشته باشند نه اینکه حیوون بخت برگشته رو بعداز کلی دوندن تازه یادشون افتاده که باید دارت بیهوشی باشد شماها حالا حالاها باید تجربه کسب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا با یک تور ده متری میشود بگیرید ۴ ساعت شهر بهم زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توجه به افزایش پلنگ ها در جامعه باید نیروی خبره و کار آمد در جهت برخورد با پلنگان درنده خو آموزش ببینند و در تمام نقاط کشور بکارگماشته شوند تا شاهد حوادث ناخوشایند در زمان زنده گیری پلنگ ها نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی ناشایسته سالاری مطلق در کشور حاکم باشد نتیجه بهتر از این نمیشود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر فلسفه می بافین؟ عرضه نداشتین چند تا سگ پیدا کنین تا پلنگ با اونا مشغول باشه تا مواد بیهوشی برسه؟ فقط وفقط سیاه نمایی کنین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی‌بی‌رحم‌هستید‌اگه‌بهش‌کاری‌نداشتین‌اون‌خودش‌میرفت‌واسه‌چی‌کشتینش‌‌با‌همین‌کار‌های‌میشه‌‌که‌خطر‌انقراض‌پلنگ‌میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا نمیگویید که این پلنگ مال کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. یاد کشتن خرس قهوه ای در تبریز افتادم. بعد از 8 ساعت در حیاط دانشگاه کشتن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا یزید هم مثل شما بیرحم نبود //بی عرضه ها
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من که همون اول گفتم // تفنگ بیهوشی نداریم // این قرتی بازیها مال خارجیهاست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خلاصه کلام // نه قیر بود و نه قیر کار نه قیف // مجبور شدیم بکشیمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولا چرا جلوتجمع افراد گرفته نشد
ثانیا چرا فردنیروی نظامی بیجهت وارد حیاطی که حیوان پناه برد شد بدون تجهیزات
ثلثا بیجهت شلیک کرد که باعث وحشت حیوان شد که سبب حمله وخیز به سمت اوشد
رابعا خوودشلیک کننده مگرمهارت زنده گیری داشت که جلو رفت وهزارات مورد دیگر یک عده ۶ساعت نتوانستند حیوان را زنده بگیرند وبا۳گلوله کشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما شماره تماس تان را بدهید برای پلنگ بعدی که آمد شما را خبر کنیم چون خیلی واردی باید چه کار کرد امید است شجاعتش را هم داشته باشید با پلنگ روبرو شوید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای بآمزه وقتی اتشنشآنئ لوازم کار را ندارد نه تور دارد نه تفگ بی هوشی که کآر لازم را انجام بدهد در قاعم شهر دکتر دامپزشک مگه کم داره که از نور رفتن بیارن بعد چرا. کسی که بلد نیست ودوره ندیده دخالت کرده کافی بود حیوان تحریک نشود ولی از انجا که ما ها در هر کاری که بلد نیستیم دخالت میکنیم بعد که خراب شد ماله کشی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۶:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسه دیگه ماستمالی کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه پلنگ مگه انسان بالغ شکار میکنه که ازش ترسیدن؟ !!! میومد یه گاز میگرفت میرفت دیگه بی انصاف تیراندازی کردی بهش اونم پنج تا؟ !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دفعه شما رو خبر میکنم یک گاز بگیره و اسلحه هم به شما نمیدهم که حیوان را نکشی باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پلنگ مازندران می‌کشی با مرام دیگه شلوار پلنگی گوش نمی‌دم
آخرین اخبار