نماینده ولی فقیه در استان قزوین خطاب به رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب به فقر و فساد و تبعیض توجه ویژه‌ای دارند و حالا که شما متصدی این کشور شدید مردم امیدوارند به وعده‌ها جامه عمل بپوشانید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه قزوین در جلسه شورای اداری استان که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از بیانات رهبرمعظم انقلاب که به قزوین آمده بودند، این است که قزوین از هر جهت گنجینه ارزشمندی است و اهالی علم و هنر و رزمندگان دفاع مقدس همانند شهید بابایی و لشکری و سرور آزادگان مرحوم ابوترابی، در این دیار زیسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دشت قزوین و کشاورزی این منطقه بسیار مهم است، اما این دشت به دلیل برداشت بیش از حد، حال خوشی ندارد و فرونشست این دشت را تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشت قزوین که روزگاری منابع غذایی کشور را تأمین می‌کرد، ممکن است در آینده به کانون ریزگرد‌ها تبدیل شود و باید به دشت قزوین و تأمین منابع آبی آب دقت نظر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در دوران تصدی مسئولیت دستگاه قضا، گام‌های بلندی برای استان قزوین برداشتید، اما پس از آن وضعیت به حالت سابق بازگشته است.

او گفت: در مورد زمین خواری، یک نفر ۱۳ قطعه زمین را میان اقوام خویش توزیع کرده و زمین‌های کشاورزی حق ساخت اتاقک ندارند، اما برخی‌ها در زمین‌های کشاورزی اقدام به ویلاسازی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رهبر انقلاب به فقر و فساد و تبعیض توجه ویژه‌ای کردند و شما که متصدی این کشور شدید مردم امیدوار شدند که به وعده‌ها جامه عمل بپوشانید.

استاندار هم با اشاره به قرار داشتن استان در شاهراه ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب خواستار بازنگری دولت در بودجه استان قزوین شد.

محمد مهدی اعلایی افزود: دولت برنامه کلانی برای مدیریت کشور ارائه کرده و استان قزوین با توجه به ظرفیت منابع انسانی، این آمادگی را دارد که در جهت اجرای سند تحول در حوزه حکمرانی محلی، به یکی از استان‌های پایلوت تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: قزوین از محرومیت‌های زیرساختی رنج می‌برد و برای رفع این محرومیت‌ها چشم انتظار نگاه ویژه دولت هستیم.

فاطمه محمد بیگی افزود: احداث متروی قزوین از هشتگرد می‌تواند گردشگری منطقه را تقویت می‌کند.

او از دشت قزوین هم به عنوان رگ حیاتی استان‌های قزوین و تهران یاد کرد و گفت: باید به تأمین آب کشاورزی این دشت توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گریزی هم به کمبود مراکز درمانی استان زد و گفت: برای احداث بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین و مراکز درمانی در جای جای استان نیازمند حمایت و اعتبار از سوی دولت هستیم.

سیاهکالی مرادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم از نیاز استان به فرودگاه گفت و افزود: با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد مشکل بزرگی برای تهران ایجاد کرده پیشنهاد می‌کنم فرودگاه مهرآباد به کنار اتوبان غدیر منتقل شود.

به گفته او، کارخانه سیمان آبیک به غلط به استان البرز واگذار شده و آلایندگی زیادی برای شهر آبیک دارد و نمی‌توانیم آلایندگی آن را کنترل کنیم و باید کارخانه سیمان آبیک به قزوین بازگردد.

نماینده مردم قزوین، البرزو آبیک هم افزود: حوزه آبخیز شاهرود در طول سال گل آلود است و نشان می‌دهد فرسایش خاک بی داد می‌کند و باید برای آبخیزداری بودجه تخصیص یابد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خطاب به رئیس جمهور گفت: شعار اصلی دولت شما عدالت است و رهبری هم بر استقرار عدالت اجتماعی تأکید دارند.

عباس پورافزود: برای بوئین زهرا ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سد بالاخانلو اختصاص یافته، که این در حالی است که بودجه مناسبی برای انتقال آب از این سد در نظر گرفته نشده است.

او با گله مندی از محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: بر اساس نظر سنجی صداوسیما مردم می‌گویند باید واردات خودرو صورت بگیرد و مجلس و دولت با واردات خودرو موافقت می‌کنند، اما مجمع تشخیص بدون در نظر گرفتن سرمایه‌های اجتماعی، جلوی واردات خودرو را می‌گیرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج افزود: استان قزوین دومین استان علمی و دانشگاهی کشور است و باید بودجه خوبی برای توسعه علمی استان تصویب شود.

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این دولت انقلابی و مجلس انقلابی مشکلات کشور را حل خواهند کرد و کسی در راس دولت قرار دارد که در ۴۰ سال گذشته پاک دست‌ترین افراد است.

او با بیان اینکه تقویت استان قزوین به منزله تقویت کشور است، افزود: ۱۵ میلیون نفر از مردم استان تهران از محصولات کشاورزی و دامداری استان قزوین بهره مند می‌شود.

رحمانی گفت: بخشی از آب سد طالقان به تهران و آب سد ابهر هم به مناطقی از استان قزوین می‌رود و خواسته ما این است که به جای آب چاه از آب سد طالقان بهره‌مند شویم.

او اضافه کرد: باید ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از آب شرب سد طالقان بهره‌مند شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان نیازمند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و خواستار احداث زیرساخت‌های این شرکت برای اشتغالزایی و تولید دانش بنیان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.