کاخ سفید اقدام روسیه در توقف صادرات گاز خود به کشورهای بلغارستان و لهستان را نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح توصیف کرد.

در پی اقدام روسیه در توقف صادرات گاز به بلغارستان و لهستان، آمریکا اعلام کرد که از کشورهای اروپایی در زمینه واردات گاز حمایت خواهد کرد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: با شرکای اروپایی خود برای تنوع بخشیدن به منبع واردات گاز طبیعی به اروپا همکاری خواهیم کرد.

جن ساکی افزود: طی ساعات گذشته با مقامات بلغارستان و لهستان در تماس بودیم و مسئله جایگزینی واردات گاز این کشورها از روسیه را بررسی کردیم.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که توقف صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان نمونه استفاده از انرژی به عنوان سلاح است.

شرکت گاز پروم روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که بلغارستان و لهستان حاضر به پرداخت بهای گاز وارداتی خود با استفاده از روبل روسیه نشدند، بنابراین طبق قانون جدید روسیه مبنی بر لزوم پرداخت بهای گاز به روبل از جانب «کشورهای غیردوست» صادرات گاز به لهستان و بلغارستان تا اطلاع ثانوی متوقف می شود.

جن ساکی همچنین گفت: بایدن از اوکراین خواسته تا در نشست گروه بیست به جای روسیه مشارکت داشته باشد و این هفته بسته جدیدی از کمک های امنیتی و اقتصادی به اوکراین ارسال خواهیم کرد.

او در ارتباط با وضعیت جسمانی معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا نیز توضیح داد: کامالا هریس علی‌رغم ابتلا به کرونا، وظایف خود را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا تا روسیه رو مجبور به استفاده از بمب اتمی نکنن نمیتمرگن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
منم اگه بجای یوتین بودم // صادرات گاز به اروپا را قطع میکردم // بجایش صادر میکردم به چین و هند // حتی اگه شده با کامیونهای کپسول دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
توقف صادرات گاز استفاده از سلاحه ؟؟تحریم بانکی و منع استفاده از دلار ایران ونزویلا و روسیه چطور؟؟ اینا استفاده از دلار ب عنوان سلاح نیست؟؟
آخرین اخبار