روسیه می گوید یک تفنگدار سابق آمریکایی را در تبادل زندانیان با واشنگتن آزاد کرده است.

روسیه و آمریکا در بحبوحه اختلافات بر سر جنگ اوکراین اقدام به تبادل زندانیان میان خود کردند. در این تبادل تروور رید، تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا آزاد شد.

خانواده تروور رید در هنگام آزادی وی گفتند: امروز دعا‌های ما مستجاب شد و تروور بار دیگر به آغوش ما بازگشت.

تروور رید اهل تگزاس آمریکاست که در تابستان ۲۰۱۹ به اتهام حمله به یک افسر روس به دستور مقامات مسکو دستگیر شد. مقامات روس روز گذشته اعلام کردند این تفنگدار دریایی سابق آمریکا را در تبادل زندانی با آمریکا آزاد کردند.

به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، مقامات آمریکایی مدعی هستند روسیه این تفنگدار را به مدت نزدیک به سه سال در بدترین شرایط بهداشتی و درمانی نگه داشته است. آن‌ها می‌گویند پس از آزادی رید باید برای حل مشکلات عدیده مربوط به سلامتی خود به مراکز بهداشتی منتقل شود.

این تبادل زندانی در ازای آزادی فردی به نام کنستانتین یاروشنکو که در سال ۲۰۱۰ میلادی به جرم حمل مواد مخدر در آمریکا به ۲۰ سال زندان متهم شده بود انجام پذبرفت. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: این تبادل زندانی در جریان یک دوره طولانی مذاکرات میان مقامات دو کشور انجام شده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز ما به تروور رید به خاطر بازگشتش به کشور تبریک می‌گوییم و این اتفاق را جشن می‌گیریم. بازگرداندن رید به آغوش خانواده اش کار آسانی نبود و در نتیجه ماه‌ها مذاکره انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار