با اجرای طرح مشترک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد، اهالی ۲۸ روستای منطقه زیلابی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

آقای سلیمیان مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای این طرح کمک به بهبود رفاه، معیشت مردم و نقش‌آفرینی در توسعه سیاسی و امنیتی این منطقه است و هیچ موضوعی نباید سبب تعلل در اجرای طرح‌های گازرسانی به کهکیلوئیه و بویر احمد شود .

اجرای به‌موقع طرح‌های گازرسانی به کهگیلویه و بویر احمد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استراتژی پیش روی گاز چهارمحال و بختیاری است.

معاونت مهندسی و اجرا، افزون بر فعالیت‌ها وتسریع در اجرای طرح‌ها، درکوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام لازم را انجام دهند.

پروژه گازرسانی به بخش زیلایی در واقع ابرپروژه شرکت گاز استان کهکیلوئیه و بویر احمد است که اسفند ماه پارسال با حضور مسئولان دو استان، از مسیر استان چهارمحال و بختیاری به این بخش کلنگ زنی شد.

مطالعات این طرح از دو سال پیش آغاز شد و مسیر‌های متعددی مورد برسی قرار گرفت که بهترین مسیر، از سمت چهارمحال و بختیاری به سمت زیلایی تشخیص داده شد.

گازرسانی از استان چهارمحال و بختیاری به منطقه زیلابی، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه دربر دارد که باید بیش از ۱۷۰ کیلومتر شبکه گذاری شود.

در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.


بیشتر بخوانید


شبکه گذاری گازرسانی به زیلایی باید از موانع طبیعی مانند تپه ماهور‌ها و رودخانه خروشان عبور کند که کار بسیار سختی است.

در طرح گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر و حدود ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

گازرسانی به این مناطق از زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان انجام می‌شود.

به گفته علی حیدری معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری، در مسیر اجرای این طرح، تعدادی از روستا‌های استان چهار محال و بختیاری هم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار