فضانوردان Crew-۴ اسپیس ایکس پس از ۱۶ ساعت سواری به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسیدند.

روز گذشته، فضانوردان Crew-۴ اسپیس ایکس از زمین به سمت فضا پرتاب شده و پس از ۱۶ ساعت به  آزمایشگاه مداری، ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسیدند.

به گزارش سایت digitaltrends؛ کیل لیندگرن، باب هاینز و جسیکا واتکینز، فضانوردان ناسا، به همراه سامانتا کریستوفورتی از آژانس فضایی اروپا، با فضاپیمای Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند و در فاصله ۲۶۰ مایلی بالای زمین، ساعت ۷:۳۵ بعد از ظهر به ایستگاه فضایی وارد شدند.

ماموریت Crew-۴ در ساعات اولیه روز چهارشنبه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا با یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس که فضانوردان را در یک پرتاب تماشایی در شب به مدار فرستاد، آغاز شد. این ماموریت چهارمین پرواز برای تقویت کننده و اولین استفاده از این فضاپیمای خاص Crew Dragon به نام آزادی توسط خدمه بود.

انتظار می‌رود، با وجود ۱۱ نفر در ایستگاه فضایی، این مرکز بیش از حد معمول شلوغ شود. با این حال، ماموریت فضانوردان شش ماه طول می‌کشد. پیش بینی می‌شود کاوشگران ماموریت فضایی خود را به زودی شروع کنند.

فضانوردان Crew-۴

گفته شده، ماموریت Crew-۴ پنجمین پرواز SpaceX به ایستگاه فضایی بین‌المللی با حضور فضانوردان حرفه‌ای است و تقریباً دو سال پس از اولین پروازی که داگ هرلی و باب بهنکن را سوار یک Crew Dragon در یک مأموریت آزمایشی به ایستگاه کرد، انجام می‌شود. دیگر پرواز‌های خدمه با استفاده از کپسول SpaceX شامل اولین ماموریت فضانورد خصوصی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی در اوایل این ماه و سفر فضایی مداری سال گذشته با حضور چهار شهروند خصوصی است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار