کیائی فر گفت: وقتی که کاربران از فیلترشکن استفاده می کنند و نام کاربری و کلمه عبور خود را بدون دغدغه و نگرانی وارد می کنند نرم افزارهای فیلترشکن می توانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند.

علی کیائی فر، کارشناس امنیت سایبری گفت: برخی از معاندان شناخته شده نظام در خارج از کشور اقدام به تولید و انتشار رایگان نرم افزارهای فیلترشکن می کنند و متاسفانه طیف وسیعی از کاربران ایرانی نیز صرفا جهت دسترسی به شبکه های اجتماعی و یا انجام کارهای روزمره خود از این فیلترشکن ها بر روی سیستم های خود و حتی تلفن همراه خود استفاده می کنند.

به گفته کیائی فر  بخشی از کارمندان ادارات و ارگانهای دولتی، بانک ها، وزارتخانه ها و دستگاههای حساس نیز از همین ابزار برای دور زدن فیلترینگ بر روی سیستمهای ادارات و حتی موبایل خود استفاده می کنند که این موضوع میتواند تهدیدی برای امنیت ارگان های مختلف باشد.

این کارشناس امنیت سایبری گفت: فیلترشکن هایی که به ظاهر فقط فیلترینگ را دور می زنند اما در واقع این قابلیت را دارند که کلمات عبور کاربر، اطلاعات محرمانه، پیامکها و بسیاری اطلاعات دیگر را نیز به سرقت ببرند.

او گفت: حتی فیلتر شکن ها میتوانند ردیابی جرایم سایبری را نیز توسط پلیس پیچیده تر کنند زیرا سیستم های فیلترشکن باعث دور زدن سیستم های واسط مخابراتی می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من هر وقت فیلتر شکنم رو روشن میکنم گوشیم تا یه رب گرم میشه
یه خبرایی تو این فیلتر شکنا هست
آخرین اخبار