مدیر طرح‌های آب رسانی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال آب سد البرز به شهر‌های گروه الف خبر داد.

محمدطاهر بابازاده گفت:با نصب شیرفلکه به ابعاد ۱۲۰۰ میلی متر خطوط انتقال آب سد البرز به مخازن بابل و بابلسر تکمیل می‌شود.

او می‌گوید: باتوجه به اینکه از مردادماه سال گذشته تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر برثانیه وارد مدار بهره برداری شده است می‌توان از این سامانه انتقال برای آبرسانی به شهرستان‌های بابل و بابلسر استفاده کرد.

به گفته بابازاده امیدواریم در آینده نزدیک خط انتقال و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شمال بابل از طریق تصفیه خانه آبرسانی شده و طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف در این فاز تکمیل شود.

او می‌گوید: برای نصب این شیر نیاز به قطع موقت جریان آب سد البرز در محل انشعاب مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی بابل بود که با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان قطع جریان آب از روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد که با تلاش شبانه روزی همکاران در شرکت آب منطقه‌ای مازندران و عوامل پیمانکار و مشاور شاهد برقراری جریان آب بودیم.

به گفته بابازاده با تکمیل این عملیات و پس از انجام برنامه شستشو و ضدعفونی سراسری خطوط انتقال و مخرن، ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال آبرسانی، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شمال بابل، یک واحد ایستگاه پمپاژ و ساختمان‌های جنبی نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.