نماینده دائم روسیه از تلاش کشور‌های غربی برای آسیب آوردن به مسکو در جهت طولانی شدن جنگ اوکراین سخن گفت.

دیپلمات ارشد روسیه و نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین الملل‏ می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، «گنادی گاتیلوف» در برنامه «نیوزمیکر» در خصوص هدف غرب از طولانی کردن جنگ و عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: «هدف از این اقدام، کاستن از نقش روسیه و آسیب زدن به آن در عرصه اقتصادی و سیاسی است. این موضوع صرفا به اوکراین محسوب نمی‌شود؛ بلکه تلاش برای آسیب زدن به روسیه است. به همین سبب از حوادث اوکراین سوء استفاده می‌شود. من اطمینان دارم که کشور‌های غربی اعم از آمریکا و غیر آن به مشکلات ملت اوکراین توجه نمی‌کنند. بلکه هدف اصلی آنها، سوء استفاده از این اوضاع به عنوان ابزاری برای اعمال فشار علیه روسیه است. این کار با استفاده از نیرو‌های نظامی اوکراین و تجهیز تسلیحاتی روزانه آن‌ها انجام می‌شود. تلاش برای سوق دادن اوکراین و نیرو‌های مسلح آن به ادامه عملیات نظامی علیه روسیه، هدف از همه این اقدامات، تضعیف روسیه و کاستن از نقش آن در عرصه بین المللی در زمینه سیاسی و اقتصادی است.»

وی در ادامه در خصوص اتهام‌ها علیه روسیه مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین گفت: «روسیه عملیات ویژه نظامی را برای حمایت از ساکنان دونباس، لوهانتسک و دونستک انجام می‌دهد. این مأموریت اصلی ماست. همگی به خوبی می‌دانند که در طول هشت سال، ساکنان دونباس هدف عملیات نیرو‌های نظامی اوکراینی و همچنین تحریم و اعمال فشار‌های اقتصادی قرار گرفته بودند. کی‌یف به خواسته‌های ما برای حل و فصل اوضاع سیاسی در خصوص این منطقه پاسخ مثبت نداد. همگان می‌دانند توافق‌های مینسک می‌توانست اصل و اساسی برای حل و فصل سیاسی باشد؛ اما عملا نظام کی یف این توافق‌ها را رد کرد و اکنون این توافق‌ها دیگر عملا وجود ندارد.

او همچنین گفت: به همین سبب همه تلاش‌های حل و فصل سیاسی هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشت. مسئولان روسیه در این شرایط ناچار شدند عملیات ویژه نظامی را انجام دهند که پیش از هر چیزی، هدف از این عملیات، حمایت از ساکنان دونباس در برابر ظلم بود. همچنین فعالیت نظامی ناتو در اوکراین ما را بسیار نگران می‌کرد؛ چرا که فعالیت‌هایی که روز به روز به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شد و به منزله خطری مستقیم برای امنیت ما محسوب می‌شد. در پی همه این مسائل، روسیه ناچار به اجرای عملیات ویژه نظامی شد و در حالی که پای میز مذاکرات برای رسیدن به راه حل‌هایی برای این بحران تلاش کردیم‏، این تلاش‌ها با مخالفت مقامات کی یف مواجه شد.

گاتیلوف در ادامه در خصوص تحریم‌های غرب علیه قشر‌های مختلف روسی اعم از بازرگانان و حتی ادبای روس نیز گفت: «تحریم هر چیزی که به روسیه مرتبط باشد، مانند فعالیت هنرمندان، ورزشکاران و نویسندگان اقدامی بیهوده است. تنفرگرایی در قبال روسیه اکنون به سمت افرادی پیش می‌رود که هیچ ارتباطی با شرایط کنونی ندارند. شاید بتوانیم این اقدامات را روس هراسی در جهان غرب بنامیم. بر این باور نیستم که افراد بافرهنگ در غرب از این اقدامات حمایت کنند. همه این اقدامات با اهداف سیاسی انجام می‌شود. نمی‌توان فرهنگ و تاریخ روسیه در قبال تمدن جهانی را حذف کرد، زیرا این مسائل بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و میراث جهانی است. این اقدامات تأسف آور است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۷:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ فرسایشی تنها راه پیدا کردن ابر فدرت واقعی است مثل مبارزه MMA تا اخرین نفس و قهرمان واقعی پیدا می شود. البته سخت است و طاقت فرسا ولی ان مع العسر یسرا. روسیه پهلوان پنبه نیست که مثل امریکا از هفتاد و دو ملت کمک بگیرد و لاف ابر فدرتی هم بزند. اگر امریکا و روسیه تن به تن مبارزه میکردند الان اکراینی وجود نداشت. تمام دنیا بسیج شده اند که قدرت امریکا را به رخ روسیه بکشند. این خودش جنگ جهانی است به تمام معنا و اظهر من الشمس است که جنگ اکراین جنگ جهانی است. شما تعداد کشورهایی که سلاح برای اکراین هلی برد میکنند بشمارید ببینید چند قاره اند؟
آخرین اخبار