به گفته ناسا، اجزای تلسکوپ فضایی ناسا بالاخره در یک راستا قرار گرفتند.

ناسا تأیید می‌کند که تلسکوپ فضایی جیمز وب کاملاً متمرکز و در یک راستا تنظیم شده‌اند. این امر به تلسکوپ اجازه می‌دهد تا اجرام دور مانند کهکشان‌ها را مشاهده کند.

به گزارش سایت slashgear؛ این تلسکوپ در مسیر نهایی، به تدریج سخت افزار و آینه‌های اصلی و فرعی خود را باز کرد. هنگامی که تمام سخت افزار باز شد، ابتدا آینه‌ها و سپس ابزار‌های آن باید در یک راستا قرار می‌گرفتند. برای جمع‌آوری داده‌های بسیار دقیق، هر یک از ۱۸ بخش آینه اصلی آن باید تنظیم و سپس چهار ابزار آن بهینه‌سازی می‌شد.

ابزار و قابلیت‌های این تلسکوپ بررسی شده و ناسا تایید کرده که وب اکنون آماده راه اندازی ابزار‌های خود است. عملکرد  فضاپیمای جیمز وب تا کنون خوب بوده و توانسته باعث رضایت مهندسان شود همچنین این تلسکوپ با کمک ابزار خود از کهکشان تصاویر مدنظر دانشمند را گرفته است.

گفته شده، آینه‌ها تا پایان عمر تلسکوپ در موقعیت فعلی خود باقی خواهند ماند، بدون اینکه تنظیمات دوره‌ای جزئی انجام شود. چالش بعدی این است که هر چهار ابزار را برای استفاده در مرحله راه اندازی آماده شوند، که شامل بررسی تمام قسمت‌های هر ابزار مانند لنز‌ها یا فیلتر‌های آن‌ها است. انتظار می‌رود این تلسکوپ جمع آوری داده‌های علمی را اواخر تابستان امسال آغاز کند.

تلسکوپ جیمز وب

یک سنجشگر وب  گفت: "با تکمیل تراز کردن تلسکوپ و نیمی از عمر تلاش، نقش من در مأموریت تلسکوپ فضایی جیمز وب به پایان رسید. "این تصاویر عمیقاً نحوه دیدن من از جهان را تغییر داده است. ما توسط سمفونی خلقت احاطه شده ایم؛ کهکشان‌ها در همه جا وجود دارند! امیدوارم که همه در جهان بتوانند آن‌ها را ببینند. "


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مام اینجا درگیر ساختن پرایدیم
آخرین اخبار