دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ظرفیت قرآنی اصفهان در کمتر استانی وجود دارد ولی این ظرفیت در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی‌نژادگفت: ویژگی بارز و علت برکت و رحمت ماه رمضان، نزول قرآن است، ولی جامعه اسلامی آن‌طور که شایسته و بایسته بوده، به وظیفه و تکلیفی که در مقابل قرآن داشته، عمل نکرده است. امسال، نمایشگاه قرآن وعترت پس از وقفه‌ای دو سه ساله برگزار شد، ولی معتقدم در شأن قرآن کریم و شهر اصفهان نیست.

فضای خوب و بزرگی برای این نمایشگاه فراهم شده است، ولی بسیاری از غرفه‌ها حتی به صورت غیرمستقیم نیز با قرآن ارتباط ندارند که باید علت این مسئله بررسی و نمایشگاه در سال آینده با قوت بیشتری برگزار شود.

او ضمن تقدیر از زحمات مسئولان نمایشگاه، گفت: تعدادی از نهاد‌های متولی و مؤسسات قرآنی در نمایشگاه حضور پیدا نکرده‌اند و جا دارد که سرمایه‌گذاری بیشتری برای قرآن انجام شود، چون ظرفیت قرآنی اصفهان در کمتر استانی وجود دارد، ولی اینکه چرا این ظرفیت به نمایش گذاشته نمی‌شود، جای سؤال دارد.

در نمایشگاه، جای مجموعه‌های متنوعی که با نونهالان و نوجوانان بر محور قرآن ارتباط برقرار کنند، خالی است، چراکه خانواده‌ها از همه سلایق علاقه‌مندند فرزندانشان در مسیر انس با قرآن قرار گیرند و از این مجموعه‌ها استقبال می‌کنند. بنابراین، اگر از فرصت نمایشگاه برای جذب، استعدادیابی و هدایت استعداد‌های قرآنی در مسیر خاص خود استفاده شود، کار سودمندی خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد می‌گوید بیان و منطق قرآن شیرین و جذاب است و اگر همین بیان و منطق به مردم ارائه شود، آن‌ها به ارتباط و انس با قرآن علاقه‌مند خواهند شد، ولی مشکل زمانی ایجاد می‌شود که برداشت شخصی و سلیقه‌ای افراد از قرآن و آیات آن به مردم ارائه شود. اگر قرآن بما هو قرآن که برای تمامی عرصه‌ها و شئون زندگی دستورالعمل دارد، در اختیار مردم قرار گیرد، قطعاً از آن استقبال خواهند کرد و این، وظیفه حوزه‌های علمیه و نهاد‌های دینی است که محتوای لازم را تولید کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.